måndag 11 juli 2016

Tre utmaningar i juli

Utmaning är ett bra sätt att formulera saken inser jag nu efter att ha kommit halvvägs i boken "Sockerbomben i din hjärna".
Jag har en beroendehjärna och den kräver utmaningar i vardagen.
En normal hjärna springer Grabbhalvan på 5 km vilket aldrig intresserat mig.

Utmaningarna ser ut så här:

På onsdag den 13 juli kl.08:00 startar SM i 100 km löpning borta i Norrköping.
Jag som inte tillhör klubb (och som i och för sig för övrigt inte har ett dugg i ett SM att göra) får springa i motionsklassen.
Sträckan och rundan är densamma.
Jag har sprungit 100 km två gånger tidigare.
Första gången på Stockholm ultra förra sommaren där jag i och för sig gick sista milen.
Andra gången på 12-timmars inomhus i Växjö i vintras då jag passerade 100 km på 10,57.
Då fortsatte jag ju 63 minuter till.
Bäst form hade jag helt klart inför Växjö när jag hade haft en grym träningsmånad i november.
Sämst form har jag nu...
Jag kan därför inte börja fundera på tider som jag vill nå.
Eftersom jag har klarat 11 timmar så är 10 timmar såklart en tanke, men inte här och nu.
Jag får istället springa lugnt och gilla läget av att springa på hemmaplan och komma i mål när det blir läge för det.
Ett bra träningspass blir det utan tvekan.

Utmaning nummer två startar den 20 juli och avslutas den 22 juli.
Det här kan jag inte ens kalla ett lopp för det är inget lopp.
En social tillställning där ett gäng människor ska ta oss löpande från Ölands norra udde till den södra.
17 mil ska vi avverka på tre dagar.
Jag har aldrig varit på Öland så det passar ju väldigt bra.
Just såna här "löpartillställningar" blir mer och mer vanliga.
Fika på vägen har en lockande glimt mitt i ansträngningen.

För att det ska låta bra och att det ska verka som om jag har en plan så kan vi säga att utmaning ett och två är träning inför utmaning tre.
Utmaning tre blir en utmaning på väldigt många sätt och jag har inte en aning om vad som kommer att hända med kroppen och i knoppen.
29 juli så ska jag springa 24-timmars i Skövde.
Runt, runt på en 400 meters bana.
Ta mig framåt så många meter som möjligt från fredag kl.12 till lördag kl.12.

Jag tar ett lopp i taget och ser till att skriva av mig här.

Nu ska jag åka till jobbet 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar