fredag 13 februari 2015

Bihåleinflammation

Visst har det varit tyst här bra länge och man kan ju undra hur det går med utmaningar och framtida planer....
Illa kan man lätt påstå när man sneglar på det här inläggets rubrik.

Jag har varit förkyld länge nu och visst var det bra (i alla fall i närheten av bra) i början på månaden.
Att jag drabbats av bihåleinflammation blev jag upplyst om när jag berättade om mina symptom.
När jag minuten senare läste om sjukdomen och det bland annat stod att an kunde få ont i tänderna så var det ingen tvekan.
Jag hade verkligen fattat noll när jag i helgen kände att jag hade ont i hela käken....

Run until you drop blev alltså ett väldigt tidigt drop.
Jag gick inte bara ner på knä utan låg verkligen och sprattlade på rygg.
4 dagar kämpade jag på.

Mina tankar om att springa maraton i Sevilla den 22:e är nu helt nedlagda.
Till att börja med har min sjukdom gjort att jag knappt tränat alls på mer än två veckor.
Vidare så blir det onödigt struligt att bege sig till Sevilla.
Det får bli löpning runt där jag bor istället och troligen varje dag, eventuellt två gånger om dagen.

Angående de andra utamningarna i februari som jag tidigare nämnt, alltså squat, planka, öl och kebab, var inget som jag drog igång.

Löpningens dag den 7:e var ju också bara att glömma....

Nuläget är alltså fortfarande inte frisk men betydligt bättre mående än tisdag, onsdag den här veckan, dagar som var rena mardrömmar måendemässigt.

Hoppas att jag kan börja springa på måndag, men jag får nu se till att vara frisk innan jag kör igång.
Onsdag morgon åker jag till Spanien.

Mina chanser/förhoppningar om att vara med i Skövde den 7:e mars har ju inte direkt ökat heller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar