fredag 13 juni 2014

Tillbaka i träning

Efter att bara haft trädgårdens fixande i tankarna (och benen) så har jag senaste veckan till slut få till två bra löppass.

Först en lång sväng som startade här hemma, ner till Norsholm, upp till Kimstad, ner till Klinga, bort till Skärblacka, över till Kimstad, ner till Norsholm och så stigen hem igen.
33,7 kilometer med först stekande sol och avslutades med skönt regn.

Andra passet var första (och sista) besöket för året vid Yxbacken.
Efter tre varv så hade mjölksyran sprutat ordentligt, men att jag gav upp då berodde på den hopplösa nedförslöpningen som innebär ett evigt bromsande och inte alls mycket om löpning.
Tårna tog för mycket stryk för att det alls skulle vara kul.
För att vara helt ärlig så blev det inte mycket löpande uppför heller då det redan från början är så otroligt brant.

För att prata lite lopp så blev det inget Stockholm maraton vilket var både smart och skönt att slippa.
Jag har lust (hur det nu är möjligt) att springa Stockholm ultra (100 km) den 9 augusti, men att springa så långt mitt i sommaren är en stor risk anser jag.
Sol och värme så är det bara att glömma.
Alltså så är det sista minuten anmälan som gäller om det råkar vara mulet och 15 grader eller ännu hellre lätt duggregn, men jag vet inte ens om det är möjligt att senanmäla sig till det där loppet.

Semesterhalvmaran heter ett lopp som såklart är en halvmara.
28 juni är loppet och platsen är Kumla.
Vi får se....ni vet vädret.
Intressant är att det är start klockan 18:00 på en lördag.
Bra då jag ska festivala dagen, kvällen och eventuellt natten innan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar