torsdag 22 oktober 2015

Låt den icke lagom grabben bli än mer icke lagom.

Jonas Colting gillar inte ordet lagom.
Inte jag heller....
Lagom är tråkigt.
Man varken utmanas eller växer när man lever efter lagom.

Jag väljer inte att vara mer än lagom...
Det är bara sån jag är och sån har jag nog alltid varit.

Att jag aldrig kunnat äta godis och andra sötsaker lagom eller en i närheten av lagom har varit en riktigt jobbigt i mina dar.
Där hade lagom varit bra.

Nu springer jag maratonlopp eller ännu längre.
En träningsrunda kan vara 3 mil, eller som passet i slutet av maj som blev 69 km.
Det är inte lagom.

Mina semestertrippar numera innehåller alltid ett maratonlopp eller så är hela resan en träningsresa.

Att jag inte äter många kolhydrater främst pga av mitt sockerberoende är såklart smart av mig, men inte är det en stor del av befolkningen som kallar det ätandet för lagom.

Jag har inte haft djur sedan 1987, men i år har jag skaffat djur.
Inte ett utan fem kaniner, en tupp och tre hönor.

Att jag har 25 par löparskor minst kanske inte heller är helt lagom.

Jo, jag har minst 300 blå elefanter i alla former och material också.

Finns säkert en del fler saker som inte gör mig helt vanligt lagom, men till slut nu måste jag såklart det som är minst lagom i mitt liv.
Det är ett riktigt sjukt beteende...
Jag gillar som du kanske vet att gräva.
Ja, med en spade.
Jag gräver inte bara rabatter utan jag tar bort all jord, sten och gräs på stora områden.
Det blir gigantiska hål.
Vid sommarstugan så har jag grävt en damm (ja, det regnade ju i hålet) som uppskattningsvis är 90 kvadrat och mer än två meter på det djupaste stället.
Här på Lilla Åsen har jag redan två dammar och en tredje, som blir klart större är på väg.
Nästa år är också planen att bygga ett växthus.
Inför detta bygge håller jag nu på att gräva bort all jord (ner till berget) på den ytan där växthuset ska bli.
Tror inte att man brukar göra så, men så gör jag och det blir (kanske) så bra så....

Nu för att komma till saken så är det så att jag behöver er hjälp.
Jo, jag vet att jag har någon lite futtig läsare som antagligen mer råkar snubbla in här än att den verkligen följer mig.
Jag får någon kommentar varje år och senaste tiden så är det Stina och ingen annan som skriver.

Hjälp mig nu ändå för sjutton...
Men tänk efter innan ni skriver, tack ;-)

Jag vill ha förslag på utmaningar som kan ta mig an.
Löpning snackar vi då.
Vilket lopp ska jag springa eller ännu hellre var, när och hur ska jag springa.
Ska jag springa till dig eller ska jag springa ett maraton om dagen i en vecka eller....?
Löpbandstiderna kommer nu, vad ska jag hitta på där för helcrazy stuff ?

Kom igen, blås på nu och vädra dina mest konstiga men samtidigt spännande ideer.

Om jag kommer att göra det ni skriver ?
Antagligen.

3 kommentarer:

  1. Ledsen Fredrik, men jag är ju inte den som kan komma upp med en utmaning, om den ska handla om löpning. Det är ju liksom inte min grej du vet. Jag såg att du ska delta i Ultravasan. Det tycker jag är bra, för då kan du komma och hälsa på i samband med loppet :-)

    SvaraRadera
  2. Jag som skulle kunna hitta på så många utmaningar till dig ;-)
    Ultravasan är den 20 augusti, håll utkik i köksfönstret.
    Den här vintern så ska jag i alla fall testa att springa en mara på löpbandet, frågan är bara när jag ska klämma in den.

    SvaraRadera
  3. Men vad är lagom egentligen? Mitt "lagom" är ju inte samma sak som någon annans "lagom".

    SvaraRadera