söndag 18 oktober 2015

Tråkiga träningsfrågor

Det här med att skriva står verkligen inte högst i kurs för mig just nu.
Tidsbrist (för mycket annat att göra) är nog den största anledningen.
Hittade de här påståendena hos ....någon, men den i sin tur hade hittat det hos någon annan så jag behöver inte vara reko här.
Vi testar så får vi se var vi hamnar:

Den här träningen längtar jag efter just nu:
Just nu så ser jag så enormt fram emot att ta på mig shorts och linne och höra Rune Larssons röst medan jag springer.
En vecka på träningsställets mecka "Playitas" blir helt fantastiskt.
Faktiskt så ser jag också fram emot innesäsongen vilket för mig innebär löpbandet på Friskis & svettis.
Många mil och många pass kommer det att bli.
…men det här  står mig upp i halsen:
Träningen står mig inte upp i halsen.
Däremot halsont står mig upp i halsen.
Teknikprylar som inte fungerar står mig upp i halsen.
Jag har två ipods som beter sig ruttet.

Det här träningsplagget är min favorit just nu:
Jag har massor med nya skor som är fantastiska.
Den här från Under armour t.ex.

Det här skulle jag verkligen behöva träna mer:
Oj, det är mycket det.
1. Core
2. Styrketräning baksida ben och rumpa.
3. Backträning (uppför)
4. Intervaller, både korta och längre.
5. Skulle verkligen behöva springa mer pass i veckan också.
Den här känner jag mig stark i/på:
Att jag kan springa långa sträckor och känna mig lika stark som i början.
Kommer numera ofta in i det så kallade "flowet" där det bara flyter på.
Just nu stör jag mig på de här i träningsväg:
Läs halsenfrågan....
En träningstrend jag tror, eller hoppas, kommer gå över är:
Struntar mest i dom som tror att promenader kommer att göra dom slanka.
Grisar promenerar!
För övrigt så tycker jag att det är konstigt så många som har ryggsäck och vätskebälte när dom är med i ett lopp där dricka serveras var femte kilometer.
Men va fan, släpa ni....
Det här har jag en tendens att prioritera bort:
Oj, det är mycket det.
1. Core
2. Styrketräning baksida ben och rumpa.
3. Backträning (uppför)
4. Intervaller, både korta och längre.
5. Skulle verkligen behöva springa mer pass i veckan också.
Jag står inte ut med:
Amatörer som tipsar andra amatörer om kost i samband med träning.
Idioter....
Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv så skulle det vara:
Jag tränar ju bara en sak så det blev ju enkelt.
Bara att springa på.
Det allra tråkigaste med att träna är att:
Det tar tid.
Tid som skulle kunna använts till att gräva....
Kommande vecka lovar jag mig själv att:
Försöka att få bort bacilluskerna från min hals.
Springa till och från jobbet på fredag.

Ärligt talat så var ju inte det här speciellt kul....
Jaja, god natt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar