fredag 1 januari 2016

2016 utan löften

Tänk att dom här nyårslöftena nu går i graven.
Jag minns för 25 år sedan när jag hade 43 nyårslöften nedskrivna på ett papper.
Pappret hade jag hemligt gömt i ett skivfodral.
Redan då så var jag klart mer intresserad av att ha löften där man ska göra saker, inte det där att förbjuda saker.
Att uppnå är positivt!

Anledningen till att jag lägger ner nyårslöften är inte i första hand att jag når så dåligt resultat utan att jag bryr mig ungefär ingenting för att dom ska nås.
Jag är medveten om att det skulle vara lättare om jag inte hade så många intressen.
Jag skulle antagligen springa mer och bli en bättre löpare om jag inte ägde en spade.

Lite sorgligt är det att det inte blir några löften.
Kände också under något läge i höstas att det är synd att jag tydligen också lagt ner skrivandet om bönderna.
Vi får väl hoppas istället för att lova att den här bloggen lever upp lite ändå.

Vad gör vi istället nu 2016 ?

Kanske så håller jag käften och bara går ut med öppna armar och med ett leende på läpparna och ser till att ha det bra.
Ingen oro, inga måsten och inga tråkigheter.

Mer tänket, du kan göra precis vad du vill...
Gör det !
Lev när du lever.
Jag är inte intresserad av att överleva...
Jag vill LEVA

Nu är inte det här löften på något sätt utan jag bara skriver här.
Tankar helt enkelt...

Mina spadar befinner sig just nu i mitt badrum.
Dom har fått bada i lite olja.
Jag tycker om dom.
Nu har jag ju grävt bort all jord där det ska bli växthus så jag vet inte om det blir så mycket grävande 2016...
:-D
Det är ju den där dammen nummer tre såklart, men vi får väl se.

Växthus ja...
Jag inser såklart att jag inte kommer att hinna bygga klart ett stort jäkla växthus 2016.
Om jag bara gick in för det så skulle jag såklart hinna, men så är det ju inte.
Hur jag ska göra med mina djur under 2016 vet jag inte just nu.
Jag tänker hur dom ska få en plats i växthuset och där är det inte ett problem.
Problemet är att växthuset som sagt inte står färdigt den 1 april 2016.

Tänk att jag ändå både rev en altan och byggde en annan 2015.
Det blev bra!

Planterandet blev ju fiasko 2015.
Troligen så blir det inte bäst 2016 heller.
Kanske får inse att jag inte kommer att ta mig tid till att det blir kanon så anpassa mig efter det.
Lite broccoli vill jag allt ha i landet.
Ja, brysselkål för helsike.
Så illa att gå ut i affärerna nu innan jul och endast hitta holländsk brysselkål.
Det kan vara 2015 års värsta skandal alla kategorier.
Jag har under flera år planterat och sedan skördat dagen innan julafton.
Kanon.
Hur svårt kan det då vara att kunna ha brysselkål i affärer innan jul?
Grrr...

Löparåret 2016 kan bli intressant.
Intressant och egentligen inte det minsta oväntat var att det gick bra i årets två sista lopp.
Maraton i San Sebastian och framför allt 12 timmars inne i Växjö där mitt bästa lopp någonsin presterades.
Det var ju så att jag under november hade en riktig träningstopp med både läger på Playitas och KUL-läger i Skövde.
Många mil blev det i november och sånt ger resultat.

Jag vill nå bra resultat 2016 och då vet jag vad som måste göras.
Gör jag sen inte det som behövs så får jag inga resultat.
Så enkelt är det.
Mitt val.
Måste säga att det är ju verkligen inte resultat som är det viktigaste med det här med löpandet.
Det sociala och äventyret och se vad man klarar helt enkelt.
Välmåendet och känslan när man springer ofta då man glider fram på ett skönt sätt är svårslaget.

På tal om äventyr och att se vad man kan klara så sneglar jag vilt mot Cambodia november 2016.
Att där springa ute på landet under sex dagar känns väldigt spännande.
Något som stör mig ordentligt, för det är kul och bra att veta, är om det blir något långlöpande på SM/RM i Norrköping i juli.
Jag vill där springa 24 timmars.
Blir det inte så, så vill jag istället springa andra lopp i juli.
Det finns fler långa lopp då nämligen.

Om vi ska prata maraton så ser det just nu att bli minst fyra, säkert fler.
Stockholm är jag anmäld till.
Sevilla strular med anmälan, men ska göra ett nytt försök idag.
Oslo och Amsterdam pekar det också åt.
3,30 vore kul ;-)

Mitt ätande är väl inte så mycket att prata om...
Jag fortsätter på samma sätt.
Det jag nu på slutet av 2015 gjort är att koka/mixa ihop min egen tjoho-dryck som jag tar på morgonen.
Jag har blivit mycket mer ekologisk under 2015 och gissar att jag fyller på den listan.
24 timmars fasta tror jag på och har testat under en period under 2015.
Det ska jag nu köra en gång i veckan.
Måste testa fler gånger att ta ett träningspass just innan dom där 24 timmarna har gått.

Jag ska inte med på kryssningen 2016 för då är jag i Spanien.
Kryssningen är kul, men det går att missa.
Säffle ska jag såklart till då det är årets höjdpunkt.

2015 fick jag ju träffa Rune Larsson vilket har varit en dröm många år.
Att i tillägg få vara där med Johan Steene och Mia Thomsen vilka också visade sig vara kanon.
Fantastiskt hade vi det på Playitas.

Undrar om det blir något läger 2016 ?
Colting är ju en hjälte för mig och han både simmar och springer här och där.

Undrar hur det blir med Södra Finnö 2016 ?
Hoppas det säljs till ett ok pris.

Jobbet är slitsamt men väldigt kul.
Jag är så nöjd med att jobba i förskoleklass.
Vi får se om jag får fortsätta där.

Du Fredde Grädde bestämmer helt själv hur 2016 kommer att bli.
Lev Fredde Grädde och njut av 2016.

Kanske inte får skriva sånt här, men jag undrar om jag verkligen kommer att överleva alla dom här 365 dagarna.
Känns tveksamt...




5 kommentarer:

  1. Bra att Säffle redan är inbokat i planeringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säffle är årets händelse.
      Minns det trevliga läget vår stuga hade förra året.
      Tänk så nära att gå och sätta på kaffet :-)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Bra "icke" löften du har! Lägg till att ht-16 ska vi bara ha roligt på jobbet med mycket galenskap och teater :) / Fröken K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer galenskap alltså ?
      HujedAMIG...
      Teater vill jag ha, men faktiskt redan nu.
      Skrattade så gott när några av barnen tog fram och spelade Bockarna Bruse på jullovet :-D

      Radera