söndag 15 mars 2015

Lake Balaton Supermarathon

På torsdag så börjar äventyret....

http://www.budapestmarathon.com/en/balatonsupermarathon/raceinfo/

Jag ska springa runt Balatonsjön i Ungern.
194,2 km ska avverkas under fyra dagar.



På något konstigt sätt så ser jag fram emot det här äventyret.
Att det är konstigt är för att jag inte har sprungit en enda meter i mars månad.
Jag har brottats med förkylningar och bihåleinflamationer i två månader nu och tippar starkt på att jag inte är botad än.
Att inte ha något annat mål än att ha kul, springa sakta och att ta mig i mål känns helt okej på ett sånt här lopp.
Jag ska uppleva och nog kommer jag att få slita ibland, men kul ska det bli.
Märker jag att bihålorna inte alls vill så får jag ta det.

Det ska bli spännande att se vad som kommer att serveras till frukost.
Jag har ingen aning.
Vad som kommer att serveras under loppet kan jag ju lätt förstå och nu när jag tänker på saken så har jag nog sett någon text om det.
Mycket frukt om jag minns rätt.
Jag kommer att äta så bra jag bara kan till frukost och bra i min väg innebär så kolhydratfattigt och fettrikt som möjligt.
Vad och hur mycket jag sedan behöver inta under loppet får vi se och det beror såklart väldigt mycket på frukostläget.

Det ska bli riktigt kul att åka i ett gäng för en gång skull.
Tror att vi är åtta ? från Marathonguiderna som drar iväg.

På tal om att ta sig i mål så tror jag att det varje dag är två ställen + målet där man ska hinna förbi innan en viss tid så det funkar inte att gå hela dagarna.

Vädret ser lovande ut med ca 10-14 grader, men där det kommer att vara kallare på moronen.
Undrar vilken tid vi startar om dagen ?

Race report och hela reseberättelsen kommer när jag komit hem.
Tidningen Marathonlöparen som precis skrev till mig att dom tar in min födelsedagsmara i Österlen i sin tidning vill att jag skriver om resan till Ungern till dom också.
KUL....!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar