fredag 29 maj 2015

80 km eller ryggläge ?

På fredag, den 5 juni så har tagit ledigt från jobbet minsann.
Varför ?
Inte för att jag ska hinna stryka flaggan och Sverigedräkten inför nationaldagen i alla fall.

Jag hade istället tänkt att bege mig till Avesta, denna metropol i Dalarna, för att där springa runt stan 10 varv.
Varje varv är 8 km vilket alltså ger en dagsetapp på 80 km.
Ganska mycket....
Tävlingen heter Karnevalsloppet och börjar egentligen inte förrän framåt kvällskvisten.
Klockan 19:00 startar loppets huvudattraktion 8 km.
Då, klockan 19 så är det tänkt att vi som vid det laget ska ha sprungit nio varv också ska starta vårt tionde.
Vi ska börja vårt första varv klockan 10:00 ELLER tidigare om vi nu behöver det för att ha fixat nio varv till klockan 19.
Ni hör hur plojigt detta låter va ?
Hur plojig är då inte jag som tar ledigt från jobbet för att kunna åka iväg på detta spektapel??
Svara inte, tack....

Vi har ju minsann en synnerlig kall vår där t-shirt är något man borde kunna vara nöjd med, men där den det här året får täckas av inte bara en utan ofta två långärmade tröjor eller jackor.
Nästa vecka så verkar det dock vara varmare väder på gång, framför allt då den 5 juni.
När jag tittade på prognosen tidigare idag så sa den 20-22 grader och en sol synlig dagen lång.
Om den prognosen stämmer så tänker jag inte åka till Avesta.
Då åker jag istället till Södra Finnö, där jag dagen lång, i alla fall mellan klockan 10 och 19, tänker ligga på mitt berg vis Östersjön och dricka kaffe, iklädd endast badbyxor och möjligen solglasögon.
Nu är prognosen lite ändrad och jag inser såklart att den kommer att ändras åtta gånger om dagen fram till fredag den 5:e.
Nu säger den 16 grader och halvklart och då lutar det helt klart åt Avesta.

Inser att det blir en spännande kamp närmaste veckan om det ska bli 80 km eller 0 km.
Skaplig skillnad på dagsinnehåll kan man säga.

1 kommentar:

  1. På lördag reser vi till Mallorca. Om jag reser till ett varmt land innebär det per definition varmt väder hemma. Så du kan lugnt kalkylera med en solig helg. Fast kanske inte redan på fredag förstås....

    SvaraRadera