fredag 18 september 2015

Inför Black river run -100 miles (161 km)

Om 12 timmar är det dags.
Inser nu att jag varken packat, fixat mat eller försökt att kasta in låtar i den nya ipoden.
Har för övrigt inte tagit mig till Västerås heller.

Det jag däremot har gjort de senaste dagarna är ätit.
Både bra saker och allt annat än bra saker.
Blir så påmind om min sockerberoende sjukdom när jag väl äter fel.
När den ON-knappen är på så börjar alla hemska signaler i min hjärna.
Det är som det är och jag får komma på rätt köl igen efter den här helgen.

Att jag ska springa i 24 timmar och troligen mer än så har svårt att fastna i mitt huvud.
Har man aldrig sprungit längre tid än 12 timmar så är 24 eller 30 timmar väldigt länge.
Jag vet ju hur ofattbart det en gång var efter att ha sprungit en mil tänka tanken att man skulle klara av att springa 2 mil.
Det exemplet gissar jag ändå vara småpotatis mot det som ska upplevas i helgen.
Förra året visste jag att jag skulle springa 5 varv vilket betyder 80,5 km.
Det funkar ju inte att tänka att man ska springa 5 varv och sedan ändra sig på vägen och slå till med att ta 10 varv.
Inte en chans.
5 varv finns inte därför alls i mina tankar i morgon utan det är 10 varv som ska springas.
Jag ska hålla på ett dygn....
Jag ska hålla på ett dygn.

Jag tar med mig precis som förra året, stekta korvar, kokta ägg och ett paket Bregott.
Och salt såklart.
Så får vi se vad jag äter av loppets sockerbord vid varvning.

Känner mig inte det minsta nervös eller orolig.
Jag kommer inte att vara andfådd efter 2 km och jag vet att jag hittar på det där varvet.

Minns från förra året att jag blev så sjukt törstig vilket var väldigt överraskande, men nu har jag ju koll på hur vattnet funkar på kyrkogården.
Att springa i mörker ska bli intressant.
Att känna att natten är på väg att ta slut kommer antagligen att kännas otroligt skönt det också.

Vädret ska bli bra så jag kommer nog att vara lättklädd imorgon.
Gissar att jag byter om till en nattklädsel när det blir mörkt.
Skönt med torra och lite varmare kläder.
Blött och kladdigt i skogen läste jag något om så det kanske är läge att ta med ett typ tre par skor.
Packa var det ja...

Så här skrev jag om loppet förra året...

http://ljusblo.blogspot.se/2014/09/black-river-run-50-miles-805-km-race.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar