söndag 13 september 2015

V.38 som dyker upp nu kan bli intressant löparmässigt.

Veckan som nu kommer är jag anmäld till två stycken lopp.
På torsdag så ska jag springa DM på 10000 meter och det kommer såklart ske på bana.
Jag trodde att mina hjärnhalvor var överens om att jag skulle akta mig noga för millopp, men tydligen så blev min nyfikenhet för stor för det här att springa runt, runt på bana.
Misstänker att jag tror att jag kan springa på 42 minuter....
Det intressanta kan bli hur krossad jag kommer att bli.
Det blir olika heat om många anmäler sig så givetvis så kommer jag att starta i det sämsta heatet, men ärligt talat så undrar jag hur många som anmäler sig till ett sånt här lopp ??
Dom flesta springer säkert ofta på bana och ser inget speciellt i det.
Vi får se....

På lördag kommer en riktig utmaning.
Black River Run i Västerås som jag förra året kämpade mig igenom 50 miles på ska jag i år både överleva och nå målet på 100 miles....
100 miles är den riktiga ultrautmaningen säger dom som vet.
Jag vet att den där banan på 16 km är väldigt jobbig och väldigt bökig och den ska nu besegras 10 gånger.
5 gånger förra året var väldigt mycket...
Istället för att ens fundera på något tempo så har jag senaste dagarna försökt att få in i mitt huvud att jag ska hålla mig i rörelse i ett dygn.
Svårt att ta in.
Tror ändå att det är bra att rabbla det, jobbigt får det inte bli för jag ska hålla på i ett dygn.
Om sen 24 timmar räcker det får vi se och det är inte så noga tror jag.
30 timmar är vad man har på sig om jag minns rätt.

Två klart annorlunda utmaningar alltså denna veckan.
Kanske hinner jag återkomma till BRR en gång till innan helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar