torsdag 11 december 2014

2 dagar till start

Många som hör att man ska springa i 12 timmar säger att det inte går...
Sen tror dom antingen att man ska dö eller att man är helt galen.
Plötsligt så vill dom veta hur många galningar som gör sånt här....
Då nämner man hur många det är och sen hur många av dessa som till och med springer i 24 timmar.
Det är i det läget som dom är närmare andningsproblem och hjärtstopp än vad jag kommer att vara på lördag.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen...
Fy för att veta att man om två dagar ska springa ett 10 kilometerslopp.
Ett 10 kilometerslopp är jobbigt...
Hela tiden!!!!

Det jag ska göra på lördag kväll är någonting helt annat.
Jag ska lunka iväg, antagligen snacka lite skit med mina medresenärer och bara ta det väldigt lugnt.
När jag känner mig törstig så dricker jag och när jag är hungrig så äter jag.
Sen lunkar jag vidare...
Antagligen så kommer de där 12 timmarna vara de mest avslappnade på väldigt länge, för jag har absolut ingen anledning att jäkta och ingenting att jäkta till.
Målet dyker upp 12 timmar senare ändå.

Givetvis så kommer det efter ett tag att göra ont..
Antagligen så kommer det att komma upp vissa negativa tankar i mitt huvud.
Förhoppningsvis så gör det inte ont hela tiden och gärna inte jätteont, nej...
Förhoppningsvis så lyckas jag att brotta ner de negativa tankarna och lyckas styra om tankarna på ett sätt som jag lärt mig av Jonas Colting.
Han simmade i somras från Stockholm till Göteborg och fick då rejält med hjärnträning.

Det ska bli en väldigt spännande helg.
Stina slog nytt längdrekord igår och jag kommer säkert att slå nytt längdrekord framåt söndag morgon.
Det ska bli kul att få ett resultat på en 12-timmars och hur det än blir så blir det ju i alla fall ett nytt 12 timmars-rekord för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar