lördag 6 december 2014

Jag skrattade gott

Att en människa skrattar kanske inte är jättekonstigt, men just idag så var det en smula oväntat.
Kvällen igår och långt ut på dagen idag var det nämligen riktigt kasst.
Jag var väldigt långt ner i skorna kan man säga och allt kändes bara hopplöst och supertrist.

Då slog det mig att jag nog brukar må dåligt och fungera ännu sämre den här tiden på året.
Ojj, vad rätt jag hade....
När jag såg datumet på det här inlägget och läste att jag hade reagerat exakt på samma sätt förra året och då klistrat in vad jag skrev för två år sedan.
Tänk att en sån sak kan få en att piggna till i alla fall en gnutta :-)

Så här säg det ut:

Helgerna innan helgerna sällan de bästa



Ska jag vara helt ärlig (och det ska jag väl?) så var jag inte helt säker på att jag skulle vakna i morse.
Att jag inte skrev någonting här igår kväll hade inte alls med den saken att göra utan mer att jag inte hade någon lust.
Jag hade inte lust med så mycket annat heller om jag ska vara ärlig.
Det hade inget med huvudskadan att göra det heller, för ja, en huvudskada skulle då vara anledningen till att mitt liv tog slut i natt.
Det komiska i saken är att jag inte hade en tanke på att ringa någon sjukutbildad snubbe, utan bara konstaterade lugnt att sker det så sker det....och så log jag.
Huvudet fick en smäll i en dörr i fredags.
Det gjorde ont vilket det brukar göra när man får smällar.
Jag gick som ni vet och tränade och tänkte inte alls på huvudet förrän igår eftermiddag när jag skulle torka mitt hår med en handduk.
Öm som satan och en bula rikare strax ovanför höger öra.
Då slog det mig att jag nyligen läst om någon som fick en mindre smäll mot huvudet.
Hon fortsatte kvällen utan problem, men överlevde inte natten.
När jag skulle lägga mig kändes det som om bulan växt och jag kände ett tryck.
Jag somnade direkt utan det minsta oro, jag var så jävla redo så...

Jag hade stängt av larmet på telefonen för varför skulle det pipa hejdlöst här om jag min döing ändå inte kunde stänga av det...
Vaknade lite besviken, men ganska snart så tog min kaffelängtan över.

Att hata helger i december kändes bekant på något sätt och mycket riktigt så hittade jag dessa inlägg från förra året, 9:e och 16:e december:-)
Blälördag
Vilken värdelös dag...
Kunde lika gärna ha legat kvar under täcket hela dagen.
Har suttit vid datorn och glott.
Jag är inte road av vinter speciellt inte i år när det inte ens var en sommar.
Samtidigt så får man sig en smäll på käften av dessa idiotiska meningar då och då att jorden håller på att bli så många grader varmare och att det är en jätteskandal.
Jävla trams...
Det är exakt femton minusgrader utanför mitt köksfönster.

Varning för ofina tankar
Jag hatar lördagar....
Det har blivit min nya absoluta hatdag.
Tur att det inte är lördag mer än en dag i veckan.
Skulle det komma två i rad så skulle jag dränka mig...
Jag fungerar inte och har inte lust med någonting.
Jag skulle bli så klar och göra så fint, i alla fall innan jul...
Varför är frågan...
Tänk att jag fungerar så otroligt bra när jag jobbar och misslyckas så katastofalt med att fungera på min fritid.
Jag och livet på planeten jorden går inte ihop...
Jag har inget här att göra.

Läste om en annan loooser idag.
Erica som blivit gravid och därför inte orkade jobba så hon sa upp sig.
Hon flyttade hem till mamma.
Nu när det snart är dags för födsel så har hon "ingen lust" att bo hos mamma längre.
Hon ska ju för tusan få ett eget barn och då behöver man ju ett eget hem.
Hallå socialen, ni betalar för en lägenhet va ??
Nu ville inte socialen göra det...
Erica och mamma har överklagat några gånger men hittills fått nej, nej.
Givetvis säger jag.
Varför ska någon annan (vi) betala för Erica??
Erica tycker det här är så jobbigt att hon har lust att lägga sig ner på gatan...
Vi säger stort grattis till det kommande barnet...
Mamma Erica verkar verkligen något att hålla i handen när det blåser...
Vet inte om det är Erica eller socialen själva som tycker att det borde finnas regler som hjälper mammor och pappaor som hamnar i den här situationen.
Hallå, har du puckoErica, inte valt helt jävla själv att hamna i den här situationen.
Är det inte dags att lära sig att man gör sina val i livet och dom får man stå för, när man är 21 år gammal ?
Skaffar barn gör man när man har råd med det....och gärna att man har en partner också.
Du skulle ha tänkt Erica...men känner vi det här töntlandet rätt så har hon nog fått pengar redan innan veckan är slut.
På tal om kassa lördagar så känns det extra skönt att läsa att nu kommer det inte fler.
Domedagen dyker upp som en frisk fläkt här på fredag.
Såna win-win nyheter gillar jag.
Går jorden under så är det helt okej och råkar den vara kvar när det blir lördag den 22:e så kan man skrika ut att dom religiösa tomtarna kan ta sig i röven.
Någon gång när det var domedagsläge så tog ett helt gäng självmord.
Vi hoppas på en repris.

Går och lägger mig nu...
Kommer antagligen inte att bli något gjort här imorgon heller men har jag inte drunknat så syns vi nog här imorgon kväll ändå.

.....och det fortsatte den 17:e....

Ehhh...var det lördag idag igen...?
Det kändes så.
Idag var jag faktiskt ute en sväng.
Snön smälte och jag frös inte om fingrarna.
Jag var med andra ord riktigt uppåt.
Sen kom lördagen mer och mer krypande.
Det känns som om jag skulle vilja lägga mig ner och ligga där under täcket i minst en vecka.
Nästa helg är lång...
Tänk om det blir lördag både lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag...
Hemska tanke.

.....Nu blev ju julhelgen sen väldigt trevlig på alla sätt och gissningsvis så blir den ok även i år.

Man kan tycka och garanterat att de flesta av er gör det, att mina tankar är hemska men jag kan förklara för er att mitt liv är som det är.
Det är inte så att jag går omkring butter hela dagarna, väldigt mycket tvärtom, men sanningen är att jag lever för att jag ännu inte dött, inte för att jag har så många fantastiska anledningar till det.
Jag kommer aldrig att leva ett sånt liv som jag ville leva, men eftersom jag fortfarande andas och vaknar upp på morgonen så gör jag det bästa av situationen.
 
Tillbaka i 2014.
Tydligen så är det här alltså pisshelgerna nummer ett och två på året och antagligen så ser jag ljusare på allting om ett tag eller två.
Ingenting som jag nu jublar åt men men...
Det här året med den här pajasveckan som varit så kan man såklart inte må annat än dåligt.
Man förresten, jag kan det inte i alla fall.
Poliktik är ju det mest tramsiga som finns och politiker är tydligen både det mest korkade och det mest töntiga, samtidigt som dom själva ser sig som något otroligt fint, värdefullt och klokt.
Idioter...
Att vi förra året tvingades höra dessa töntar gnälla på varandra och se dessa töntar utmed vägarna var vidrigt som attan.
Någon vann sen valet och skulle styra upp och ta ansvar.
Det gick sådär kan man säga.
Era jävla sopor.
Nu ska det tramsas och gnällas i en massa månader till.
Om det kommer upp en massa bilder på idioterna utmed vägarna så är det mycket troligt att jag tar långa promenader med sekatören i högerhanden.
Helst så skulle jag vilja skjuta varenda jäkel i den där töntligan.
Jag råkade se partiledarna på tv i onsdags och jag mådde väldigt illa.
Den där figuren för kd som dra åt helvete och där vänta på sin förbannade jesusfigur att rädda honom.
Varför ska den tönten tycka något som helst nu i några månader när han bara kan be en bön och tro lite extra.
Bön förresten ja....sveriges kristna råd tyckte att alla sveriges kyrkor skulle hålla en bön, en bön för sverige...
Behöver jag säga att jag hatar det här landet och nej, jag missade inte att ge sverige en stor bokstav, dom är fan inte värda det....
Om jag överlever till i slutet av mars får vi se.
Kanske flyttar jag till en bergsby i Ecuador, kanske går jag i ide eller så kanske jag skjuter någon idiot och skjuter jag någon så skjuter jag nog några idioter till på samma gång.
Se upp Rössner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar