söndag 7 december 2014

6 dagar till start

Att klicka fram en massa tokiga lopp på datorn och sedan glatt anmäla sig utan att räkna till 10, det är jag bra på och vad lätt det är.
Att köpa skor och andra löpargrejer är jag också riktigt duktig på.
Nu vill jag i och för sig inte säga att jag nu har problem där jag sitter relativt avslappnad, men faktiskt så skulle PROBLEM kunna dyka upp nu, när jag tänker efter eller när jag blundar.

Jag ska på lördag kväll springa en sväng...
Sväng kanske var lite blygt, för den där svängen kommer att vara i 12 timmar.
Jag som aldrig ställt upp i ett 6-timmarslopp ska nu springa ett 12-timmars.
12 timmar är väldigt länge.
Jag minns inte vad jag gjorde för 12 timmar sedan!!!!
Konstigt nog så har jag "det löser sig" i bakhuvudet när jag tvingar mig själv att tänka på loppet.
Och det gör det ju säkert också.
Ett 12-timmarslopp har ju den fördelen att om jag skulle ta slut och somna där i en kurva så kommer jag ju ändå närmare och närmare målet.
Tiden går oavsett om jag sover, springer eller går....

Nyss så började det ändå dyka upp en del frågetecken...
Inte panik, stress eller illamående, men frågetecken...

Hur många par skor ska jag ha med mig ?
Ska man byta linne, strumpor och shorts under loppet ?

Svaren som det känns just nu är två par minst, kanske till och med tre.
Där pratade jag skor alltså.
Visst 17 måste det väl vara en hit att kunna byta om lite allt eftersom.
Framför allt linnet måste ju bytas, jag lär slita med mig fyra stycken eller så.
Strumpor, jo, det är väl bara att ta med och känna på läget.
Shortsen kan man ju också byta, fast då får det väl bli ett snyggt ombyte med en handduk runt midjan.
Kom ihåg en extra handduk!!

Sen har vi maten...
Ägg, korv och smör hade jag med mig till Västerås och det gick bra då att äta det.
Kommer nog satsa på samma nu.
Tror minsann att det skulle serveras mat från arrangörerna och det blir väl då vid midnatt efter halva loppet.
Vi får se hur jag gör i övrigt med arrangörernas tilltugg...
Nötter kanske finns och det kan jag ju testa.
Jag tänker hålla mig till vatten bra länge, men eftersom jag nu testat coca cola några gånger utan att få magproblem, så kommer jag säkert att dricka sånt också.
Det intressanta är ju att jag efter tre-fyra mil blir sugen på cola, något jag aldrig annars blir.

Ipoden med musik tar jag såklart med mig, men jag gissar att det kommer att bli en hel del pratande och det gör ju verkligen ingenting.

Stolar skulle finnas, men dom räcker nog inte till alla, så frågan är om jag ska ta med en stol ??
Orkar jag det ?

Det var lite tankar så här sex dagar inna det är dags.
Jag lär återkomma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar