måndag 10 november 2014

Fler lopp

Tänk att det kan vara så kul och leta runt bland en massa lopp som man kan springa.
Såg nyss att anmälan till Lejonbragden (50 km & 100 km) öppnat  och tänkte att det där är nog inget för mig.
Ett av alla traillopp i skåne....
Klickade till och såg att det inte alls var ett traillopp utan ett lopp på asfalt.

http://www.lejonbragden.se/infor-loppet/

Såg att loppet var en vecka senare nu än tidigare och inser att jag aldrig tittat på det här loppet då det gått samma helg som Kanallöpet.
Nu skulle det alltså fungera att springa båda.
För säkerhets skull så klickar jag mig in på Kanallöpets hemsida och ser att dom också har flyttat sin tävling en vecka.
Grrr.....

Nu slår det mig dock att det kanske öppnar för andra alternativ.
Visst har det varit en mara just den helgen....

Välkommen till Aros Marathon 2015!
Den 2 maj är det äntligen dags för 2015 års upplaga av Aros Marathon.

Starten för 50K är kl. 10,00

Just det, så var det ju...
Att dom kallar ett lopp som är 50 km för maraton stör mig en smula.
Maraton är maraton, inget kan vara enklare.
Men skit i samma.
Det här loppet är verkligen något för mig som tycker att punkt A till punkt B -löpning är en trevlig grej.
Här går loppet mellan Uppsala och Enköping.

Ser också att det är ultraintervaller lördagen den 22:e november.
Ni vet där man springer en mil var trdje timme under ett dygn, alltså 8 mil på ett dygn.
Har sagt tidigare att eftersom jag redan testat detta och lyckats väldigt bra så är det inget som lockar direkt.
Men....visst är det bra träning på många olika sätt.

Imorgon ska jag köra säsongens första sväng på löpbandet.
Jag längtar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar