söndag 9 november 2014

Om jag hade pengar...

Visst var det väl en gammal kass låt som gick precis sådär...
....om jag hade pengar....

Jo, jag är ganska bra på att göra av med pengar och garanterat så rullar grabbarna i Lyxfällan in här på tomten any day...

Jag lägger pengar på det mesta, men om jag nu tog mig i kragen och sparade lite så skulle jag till slut lägga pengarna på bland annat detta.

Jonas Colting
Missa inte mina och @jojjeborssen simcamps i Borås!
Det är perfekta helger för alla som vill komma igång med bra crawlträning eller lyfta sin simning till en ny nivå. Vi är flera tränare på plats och kör coaching på nivåer som passar alla.
Under helgen ingår följande:
-boende på Scandic Borås
-alla måltider samt mellanmål...
-bassängutrymmen
-fyra simpass
-styrke- och rörlighetsprogram
-individanpassad genomgång av teknik
-filmning och analys
-tröja, badmössa o presentpåse
Anmäl via länk från blogg (se länk i profil) el via mail till contact.colting@gmail.com
‪#‎coltingcoaching‬ ‪#‎simning‬

Visa mer
 
5300:- för en helg är så pass mycket pengar så att det inte kommer att bli av för mig...om jag nu inte hade pengar.
För 5300:- så kommer jag bort till solen en vecka i januari och som den solälskare jag är så väljer jag det för dom pengarna, som jag inte ens har...
 
Sport City San Sebastian
Att åka till San Sebastian och springa maraton var jag ju länge inne på men sen kom skadan och då la jag ner tanken.
Nu är istället pengar ett hinder så stort att jag får satsa mot norra Spanien nästa år istället.
 
 
Tänk att få nu stå och packa för att på tisdag lämna landet, flyga till Fueruventura och sen springa långt tillsammans med dessa tre.
Det hade varit fantastiskt och hade jag haft pengar så hade jag klickat förra veckan...och packat nu.
 

Grand Canaria Marathon 25 januari 2015

Marathonguiderna som arrangerar resor i smband med maratonlopp har det här loppet på programmet om någon månad och visst lockar det.

Eller varför inte det här ??

Löparhelg med Malin Ewerlöf och Robert Kronberg
22-23 november Bosön Stockholm
Stacks Image 2093
Vill du utveckla din löpteknik och löpstyrka och nå dina mål på t.ex. Lidingöloppet?
Då är detta en perfekt träningshelg för dig! Malin Ewerlöf och Robert Kronberg delar med sig av sin kunskap och erfarenhet när det kommer till träning, där fokus ligger på att utveckla dig som löpare!

"Det är inte ovanligt att man som motionär fastnar i sin träningsrutin. Jag upplever att många motionärer har för mycket fokus på att samla mil, istället för att se till helheten i sin träning. Man kämpar på i sina löprundor och kanske inte känner nyttan av de gamla övningarna på gymet längre" säger Robert.

"Att lägga upp sin löpträning rätt, där du får ut så mycket du bara kan av din träning är i sig en svår konst. Jag visar dig hur du kan optimera dina träningsupplägg på bästa möjliga sätt. Jag kommer även visa dig hur du skall träna för att du skall få ett så bra och effektivt löpsteg som möjligt" säger Malin.
Innehåll träning:
Löpteknik
Innehåll föreläsningar:
Specifik löppositionsstyrka Att träna smart - vad innebär det?
Specifik löpstyrka med fokus på löpning
Specifik löpstyrka med fokus på effekt
Funktionell träning och flexibilitet
Coreträning
Lyftteknik/styrketräning

Hoppas vi ses i september!
mvh Robert Kronberg och Malin Ewerlöf

Pris: 3000 kr
Anmälan »
Förslag på boende: Bosön idrottscentrum, www.boson.nu
Malin och Robert delar med sig av mångårig erfarenhet och ger dig verktyg, både på det fysiska och mentala planet, för att du skall utvecklas ur ett långsiktigt perspektiv och se helheten i din träning.

Om du vill öka din nivå, kunskap, motivation och livskvalité med din löpning och träning i allmänhet, så är detta träningshelgen för dig!
 
Läge att spara med andra ord !!!!
Men jag ska ju i och för sig åka till Västerås på KUL-helg nästa helg.
Och hör och häpna, jag har anmält mig till ett lopp.
Ett maraton, den 27:e december.
Inomhus i Örebro.
 
Välkommen till Decembermarathon 2014
i Örebro lördagen den 27 december!

Tävlingscentrum blir Tybblelundshallen, Örebro, där ombyte och dusch samt prisutdelning sker. Första gången vi kör inomhus!

Damklass och Herrklass marathon samt motion halvmarathon, 1 eller 3 timmar!

Start Marathon och 3 timmar, 27 december kl 14.00, maxtid 6.30 marathon.
Start Halvmarathon och 1 timme, 27 december kl 10.00, maxtid 3.15 halvmarathon. Om det är färre än 10 deltagare flyttas denna start till kl 14.00 även den.


Tiden mäts med tidtagningschip som fästes på skon!

Dryck och energibord finns med ex sportdryck (skogshallon Dalblads) cola, chips, godis mm, Extra bord finns för löpare som vill ha egen energi och vätska med sig, använd då gärna en egen plastback, vi har ej plats för egna bord.

Samtliga deltagare (1,3 och halv- och helmarathon) får priser och deltagare i marathon som fullföljt distansen får också minnespris (där också gåva skänks till Cancerfonden, 1600 kr genom Decembermarathon -13 och Vasaspinningen - 14 har vi bidragit med) och vi har ett fint prisbord till samtliga. Samtliga priser hämtas direkt efter målgång och topp-3 i dam- resp herrklassen får ett extra pris som också det avhämtas efter målgång vid en snabb prisceremoni när tid passar, arrangemanget kan således fortfarande pågå.

Anmälan sker till info@114sport.se med namn samt klass samt med betalning till bankgiro 500-4262, IF 114sport. Märk mailet "Decembermarathon"

Anmälningspriser före 12 december 2014. Eftersom loppet är inomhus är startplatserna begränsade!
Marathon och 3-timmars: 500 kr
Halvmarathon och 1-timmars: 300 kr
Mycket troligt är också att jag åker till Växjö Luciahelgen.
Frågan är bara vilken distans jag ska satsa på ??
12 timmars eller 100 km ligger närmast till hands...eller fots kanske det är läge att säga.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar