torsdag 6 november 2014

Mest positivt faktiskt

Nu har jag klurat i några dagar och länge så hade "åka till Borås i helgen" ett ganska klart överläge, men nu ikväll så har jag bestämt mig för att inte åka.
Den största anledningen till beslutet är inte mitt osäkra ben utan att jag helt enkelt känner mig sliten allmänt.
Veckan har gått fort och jag känner att bara klara vardagen på ett bra sätt är lagom just nu.
Att det snöade i natt och idag gjorde mig inte piggare kan jag säga.

Däremot så kan jag avslöja tre positiva nyheter om nu Borås ska klassa som én negativ.

1. Jag har klickat in mig på Hälsoportalen som i sig är ett stort skämt, men för mig som vill träna ett halvår på Friskis & Svettis så tackar jag och tar emot att jobbet betalar halva summan.
Ett halvårskort har jag alltså köpt och nog för att det verkligen var fokus på löpbandet förra vintern så kommer det att bli än mer det den här vintern.
Jag blev besviken när jag såg att det tog tre dagar innan man kunde använda det, men jag tänker åka dit imorgon med mitt boknings och betalningsbevis och be snällt att få ta en löptur redan då.

2. Jag har anmält mig till KUL-helg i Västerås den 14-16 november.
Vi är visst just nu 48 stycken som träffas på fredagkvällen, äter och umgås.
Vi bor i campingstugor.
Efter frukosten på lördagen så är det sisodär 50 km löpning och det är terräng som gäller.
På kvällen så är det middag och tydligen en föreläsning.
På söndagen är det en ny 50 km som gäller men denna dag så är det på asfalt.
Det ska bli riktigt trevligt att umgås med likasinnade tokar och få sig en massa mil i benen.

3. Jo, plötsligt så blev jag övertygad om att jag skulle springa Stockholm maraton nästa år.
Blev lite irriterad här att det faktsikt är få maratonlopp på asfalt i Sverige.
Skönt att vara anmäld så att man kan satsa på att vara förberedd också...
30 maj är loppet.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar