lördag 22 november 2014

Klarar man det ena så klarar man det andra

Att veta att jag klarar att springa långt flera dagar i rad vilket fungerade i Västerås, ger tankar till ett visst lopp.
Lake Balaton supermarathon är ett 195 kilometer långt lopp som går över fyra dagar.
Balaton är alltså en sjö som ska springas runt.
Loppet går 19-22 mars 2015.
19 March 2015 - 48,2 km

20 March 2015 - 52,9 km

21 March 2015 - 43,6 km

22 March 2015 - 50,7 km


Jag brukar alltid resa iväg själv och boka allt, men under ett sånt här lopp så måste det vara många grader både skönare och roligare att åka i ett sällskap.
Marathonguiderna anordnar resor och ska hit 2015.
Jag har meddelat att jag är klart intresserad och i stort sett bara väntar på att dom ska ta fram en reseplan och ett pris.
Jag kommer att åka till Ungern.
 
 
Att åka till Växjö och springa Personliga rekordens tävling i Luciahelgen var något som jag bestämde mig för att jag skulle göra OM jag klarade Västeråshelgen utan att dö och utan att få ont i något ben.
Alltså så åker jag till Växjö.
Min tanke var att springa 100 km men Borlänge girls skulle springa 12 timmars och dom hade en poäng.
Väljer man 12 timmars så kan man ju sitta ibland och ändå komma närmare slutsignalen.
Väljer man 100 km så måste man ju ta sig framåt...
Ärligt talat, har jag verkligen så bra självförtroende att jag tror att jag fixar över 100 km på 12 timmar?
Tydligen så har jag det, eller i alla fall hade innan jag tänkte efter....
Jag springer 12 timmars mellan 18:00 på lördagen och 06:00 på söndagen.
Dom start och sluttiderna är ganska smidiga och gör att jag väljer att åka tåg.
 
Ett annat lopp som jag i år valde bort för att det är för varmt är Stockholm ultra.
Jag vill verkligen springa det där loppet och då såklart 100 km distansen.
Blir det varmt nästa år så får jag springa sakta.
Jag ska springa Stockholm ultra 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar