lördag 17 januari 2015

Drömmarna tar mig runt på jakt efter sol och maratonlopp

Att vintern (eller vad vi nu ska kalla den) är lång i det här landet är jag ju den första att skriva under på.
Jag hinner drömma mig bort till värmen både 1 och 102 gånger.
Senaste dagarna så har jag (igen) hittat dom där sidorna på nätet där jag bara är ett par knapptryck ifrån solen och när jag väl börjat glida runt så är det fasligt svårt att slita sig ifrån dom.
Nästan alltid brukar det sluta med att resan är beställd, men så är inte läget nu (lördag kl. 17:52)
Här om dagen så var jag inne på att åka till Malta och springa deras maraton den 22 februari.
Thiên đường Malta. Nguồn: Internet.


Sen gled jag bort och tittade på La Coruna i nordvästra Spanien.
Dom hade också maraton den 22 februari.

 
Problemet där var att det var en bökig resa.
Tåget från Madrid tog mer än 7 timmar.
 
Jag övergick i att tänka att prio nummer ett är sol.
Flyg till Malaga borde det vara gott om.
Jag kan ju åka och springa lite som jag vill utan att springa ett lopp.
Smart idé.
Billigt upptäckte jag att det var att flyga dit och smidigt var det också.
Hittade till och med ett boende en mil utanför Malaga.

Sen råkade jag se att det var maraton i Sevilla, just det, den 22 februari.
Sevilla ligger inte jättelångt ifrån Malaga så att flyga till Malaga är smart.



Det är ungefär där jag är just nu.
Jodå, jag har såklart kollat upp var och när fotbollsmatcherna i Spanien är den här helgen.
Varken Malaga eller Sevilla spelar hemma, men det gör däremot Cordoba som också ligger i närområdet.
Dom möter Valencia minsann...

Synd när jag är så seriös i mitt letande och drömmande att jag inte har några pengar...
Synd.
Mycket synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar