fredag 30 januari 2015

Läget velande...

Har sagt det förr och säger det igen...
Jag är inte en velig person.
Jag är bra på att snabbt klicka till mig en vara och jag är lika snabb i köpcentret som framför datorn.
Att välja hotell när jag ska resa är ju enbart en kul sysselsättning och kan inte klassas som velighet trots att det tar en bra stund.

Nu är läget så här:
Jag är anmäld till Karlstad 6-timmars som startar om 14 och en halv timme.
Jag var sjuk i början på veckan, men hade varken hög feber eller magsjuka.
Nu har jag jobbat tre dagar och det har gått precis lika bra som det brukar.
Jag har sprungit en mil torsdag och en mil fredag vilket också har gått bra.

Tåget gick inte på bra tider så planen var att åka bil.
Dom har dock sagt att det ska snöa från nyss till på söndag, inga mängder men hela tiden.
Temperaturen ska vara omkring 0.

Sova har jag haft klara problem med de senaste dagarna.

Min mage känns inte helt stabil sedan jag kom hem idag och toan har besökts ett gäng gånger.

Den nyaste nyheten är att det inte ska snöa lika mycket som dom tidigare har sagt.
Kanske så tar snöandet slut efter halva vägen.

Jag kunde ha åkt bil tidig eftermiddag för att slippa det mesta av snön, men det kändes jobbigt.
Jag skulle då också ha behövt boende till lördag och jag är relativt fattig.
Boende till söndag skulle inte heller vara helt fel.

Jag känner mig så velig, men någonstans så har jag nog redan bestämt mig för att inte åka.
Varför ?
Jag känner mig trots pigghet inte där jag vill vara för att ta mig runt den där banan i 6 timmar.
Visst, superkul att träffa alla tokiga löpare, men inte jättekul att inte ha den energin som man vill ha och få uppleva motstånd de luxe sista tre timmarna.
På något sätt så känner jag att det inte kommer att gå bra.
Om jag på något sätt tror att de 6 timmarna skulle förvärra min hälsa och gör mig sjuk igen ?
Nej, inte alls.

Vi får se...jag behöver ju inte åka förän klockan 5 imorgon bitti så bestämt mig har jag inte gjort.

Tycker att det är trist att lägga ner lopp.
Jag gjorde det i november när jag skulle köra 6-timmars i Borås.
Man kan lätt ana att det här är ett 6-timmarsproblem, men jag har verkligen lust att springa ett 6-timmars så läget är nog icke så.
Då i november så trötsdae jag mig på nolltid genom att anmäla mig inte till ett lopp, men däremot till KUL-helgen veckan efter.
Frågan är nu (om jag avstår Karlstad) om jag ska slå till på något nytt på direkten ?
Mer velande alltså...
Vi benar ut lite så får vi se var vi hamnar och hur det känns.

Spontant så har lust att anmäla mig till ett annat 6-timmarslopp och då är det Skövde som jag har i kikaren.
Problemet med Skövde är att det går den 7 mars, 12 dagar före jag ska starta min löpning runt den lilla sjön i Ungern.
Hur smart är det ?
Inte osmart i alla fall känns det som.
Hur smart är det för mig att anmäla mig till en 6-timmars överhuvud taget efter Borås & Karlstad ?
Inte alls tydligen.
Att vänta med en sista minuten anmälan på plats låter smartare.

Skövde är bara långt borta i bakhuvet, men ett lopp som är på näthinnan och på datorn hela tiden är Sevilla maraton.
Efter en del forskande så har jag snappat upp efter att jag läst att loppet är fullt, att det inte nödvändigtvis är fullt...
Man kan vad jag förstår springa för välgörenhet vilket för mig som löpare inte innebär annat än att jag betalar 70 euro i startavgift och sedan springer.
Tror jag!
Mina 70 euro går inte alls till loppets organisation utan till mjölk....till de som behöver den varan.
Jag hade ju nästan släppt tanken på maraton och istället gillat ide´n om att jag kan springa lite hur och när som helst på min lilla semester.
Att springa maraton i Sevilla vore såklart jätteskoj, men det ställer ju till lite problem och kostar en del pengar.
Men visst går det.
Jag kommer till Malaga onsdag vid lunch.
Lördag klockan 18 så är planen att vara i Cordoba för att titta på fotboll (Cordoba-Valencia)
Om jag ska springa maratton i Sevilla på söndagsmorgonen så åker jag såklart tåget från Cordoba till Sevilla direkt efter matchen eftersom det liksom är på vägen.
Tåget där mellan tar bara trekvart.
Då behöver jag släpa med mig löparkläder till matchen vilket inte är ett problem.
Jag måste ha någonstans att bo i Sevilla mellan lördag och söndag.
Kanske kan jag ha kvar min lilla väska på hotellet i Sevilla medan jag springer och kanske så får jag till och med låna en dusch efter loppet.
Sen ska jag tillbaka till Benalmádena där jag ju bor.
Hinner väl inget mer den dagen och sen kommer måndagen när jag ska åka hem.
Blir det mycket liksom.
Dom där transporterna är ju inte bara en i vardera rikting utan ett gäng byten.
Känns inte som en avslappnade resa som var planen utan ett farande hit och dit.
Till på köpet så skulle jag när jag väl är i Sevilla, vara där några dagar.
Om jag hade varit lite ccol och bara bokat Benalmádenaboende till lördag så kunde jag ha bott två nätter i Sevilla, men så är det nu inte.

Så kom jag på tanken att jag när jag bokade frågades om jag ville ha avbeställningsskydd, försäkring och HYRBIL...
Jag tackade nej till allt, men hyrbil kanske vore något.
Det kostar pengar, men vad jag minns så slogs jag av att det var ganska billigt.
Jag minns att vi hade hyrbil en gång i världen på en golfresa i Portugal, men då ingick den i resan som jag faktiskt vunnit.
Jag kan köra bil så varför skulle inte jag kunna köra i Spanien.
Klart att jag kan.
Det skulle ju innebära väldigt mycket tid sparat.
Undersökning pågår.
Det enda det inte löser är att jag ändå inte får den tid i Sevilla som jag vill.
Sevilla 2016 kanske är bättre...
Jag kollar hyrbilen...och velar vidare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar