måndag 26 januari 2015

Jag reser till solen

Inte likt mig att vela, men på något sätt så är det väl bra att jag verkligen tänker efter....
Att ha råd är ju en sak, men ett tag kände jag att det får inte bli för mycket strul med att ta sig Arlanda fram och tillbaka, mellanlandningar och annat strul, det är trots allt bara en femdagarsresa som planeras.

Nu har jag i alla fall bokat.
Jo, jag åker från Arlanda men det är flyg utan mellanlandningar.
Jag åker tidigt på morgonen och kommer hem sent på kvällen.
Smart sätt att få en kort semester längre.
Vart jag ska ?
Jo, hit:
Kanada&ma Beach
Benalmádena heter orten, vilken ligger några mil utanför Malaga.

 

 
Fick inte dit någon bild på kaffebryggaren, men jag lovar att det fanns en på hotellpresentationen.
Jo minsann, jag ska bo i någon av de där badhytterna som ligger vid sidan av poolen.
Poolen är en anledning (förutom kaffbryggaren då ) att jag valde det här hotellet.
Den enda som jag hittat som verkar ha en uppvärmd pool i februari.
Hotellet, eller badhytterna om man så vill hade ett toppenbetyg av tidigare besökare.
Bergen där bakom stan ser väl lite spännande ut ;-)

Sevilla maraton på söndagen den 22:e ser ju lite tufft ut just nu eftersom det är fullt.
Det går inte att ta över någon annans plats.
Det som går är att vissa researrangörer har några platser till sitt förfogande, men jag som inte åker med researrangör ligger såklart pyrt till och kommer inte åt dom platserna vad jag kan tro.
Ska testa att skicka ett mail, först till organisationen och sedan beroende på vad dom svarar till någon researrangör.
Annars så springer jag i bergen...för utmed vattnet där det är en ganska stor väg är det nog inte fixat för löpare eller cyklister.


Fotboll måste det ju bara bli.
Nu är starttiden klar på matchen mellan Cordoba och Valencia och den är bra.
Lördag klockan 18:00 passar mig perfekt.
Om det blir Sevilla maraton dagen efter så lär jag ta en natt i Sevilla, raka vägen från Cordoba.

Jag åker onsdagen den 18 februari och kommer hem måndagen den 23 februari.

Gissningsvis så kommer jag som vanligt att gå en hel del, men annars så ska jag såklart sola, simma, springa, dricka kaffe på trevliga torg, dricka kaffe på min uteplats och runt poolen och läsa....

Det blir kanon!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar