fredag 9 januari 2015

Inför Stadion Marathon

Jodå, jag håller på och skriver om mitt löparår 2014 och hur mina tankar och beslut går om 2015, men än är jag inte klar.
Idag måste jag däremot skriva en kortis om morgondagen.

 
Imorgon, lördagen den 10 januari är det dags för Stadion Marathon.
Då springer jag min 10:e mara.
Den här bilden är från förra årets tävling där snön tydligen dykt upp dagen innan.
Det ser ut som om Janne har något att säga tävlingsledare Reima.
 
Ett marathonlopp ute den 10 januari i Sverige är inget som lockar mig för fem öre.
Men för en vecka sedan när jag anmälde mig så verkade både yr.no och smhi vara överrens om att det skulle vara snöfritt och vara 3-4 plusgrader.
Nu är läget så här...
Snöfritt just nu hoppas jag verkligen.
Imorgon 2-4 minusgrader och snö som kommer att börja dala ner under slutet av loppet, förhoppningsvis endast några få flingor.
Hade jag vetat att det skulle vara minus och risk för snö så hade jag inte anmält mig.
 
Kul är att det är ett helt gäng från KUL-lägret som ska vara med.
 
Som vanligt så har jag i alla fall i grunden tanken att jag ska attackera 3,30.
Då ska det såklart inte vara hala vägar eller snöfall.
Jag har mått lite konstigt till och från på det nya året och framför allt så har jag sovit väldigt oregelbundet.
Tåget från Norrköping upp till Stockholm går 07:39 imorgon bitti så då hoppas jag att jag har vaknat.
Lika bra att ta fram kläder inför morgonen och sen lägga sig i sängen och titta på fotboll eller annat kul på datorn.
Rapport kommer säkert här redan imorgon.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar