torsdag 1 januari 2015

Nyårslöften 2015

Efter att resultatet från förra årets nyårlöften räknats samman igår så vet jag inte riktigt om jag ska gömma mig under soffan, vara taggad som en krokodil eller kanske bara inse att jag lägger ner det här med nyårslöften.
Det blev 4-14 kan jag säga till dom som missade resultatet igår.
Jag hade klarat 4 löften.
Jag hade totalkraschat på 14.
Skandal!!!

Som jag berättade igår så har jag ingen direkt vilja att fixa dom här löftena.
Jag ger löften som låter bra och så får det liksom gå lite som det vill.
Under 2015 ska jag skaffa mig ett helt annat koll på läget.
Titta på löftena, tänka på löftena och göra det som krävs för att dom ska uppnås.

2015
Jag vet inte varför jag varje år inleder med böcker.
Kanske för att jag tror att den här är lättast att klara?
Njee
Kanske för att jag tycker att böcker är det viktigaste som finns ?
Neee
I år blir det ändå ganska enkelt för det är bara sex böcker som måste läsas.
Till på köpet så är tre av dom redan påbörjade.
Såja, det är så man lägger upp taktiken för att uppnå sina löften, tjohoo...
Jag valde bara sex för att det just nu bara är dom här som jag jättegärna vill läsa, men av erfarenhet så vet jag att det under ett år dyker upp nya böcker eller kanske gamla böcker som jag missat.
Jag har en bunt till så det är ingen risk att jag sitter i Spanien i höst och rullar tummarna och längtar efter läsning.
Vi säger så här för att göra det lite svårare...
Jag ska läsa dom här sex böckerna + fyra stycken icke angivna, som såklart ska visas på bild om 364 dagar.
 
Precis som jag skulle förra året så ska jag ta mig tusan anstränga mig för att få bort det äckliga margarinet i skolans värld.
 
Min blogg handlar allt för lite om LCHF.
Stor bättring 2015.
 
När jag ändå är inne på bloggen så ska det dyka upp minst sju stycken trevliga videos här under året.
Filmade av mig såklart.
 
Kombination böcker + blogg
Recensera de böcker jag läser.
 
Äta LCHF utan mumsande av glass, godis eller annat.
Nej, inte nötter heller.
Enda okejet är efter minst 3 mils löpning och handlar då nästan enbart om Coca Cola.
 
Jag ska ner från nuvarande 80,5 (vägde mig i morse) till 75-77 kilo.
1 mars ska jag vara där och sedan ska jag ligga där resten av året.
 
Jag ska senast den 1 mars antingen sälja kläder och tidningar.
Annars så skänker jag bort det eller kastar det.
 
 
Jag ska köpa (just det) en hallbänk som fanns på Åhlens för något år sedan.
 
Jag ska inte köpa lyktor, plädar, mössor och faktiskt inte mer än två löprelaterade saker för jag har mängder nu.
 
Jag ska inte handla någonting förutom bensin på en bensinstation.
 
Mitt hus ska vara klart så som jag ser det.
 
Min gäststuga ska vara klar, färdiginredd och med en större altan.
 
Alla mina tre dammar ska vara klara och det ska vara fint runt om dom.
 
Jag ska vara nöjd med min trädgård och jag ska ha löst nuvarande frågetecken.
 
Jag ska odla mängder av blommor och ännu mer grönsaker som jag kan bli självförsörjande på under lång tid.
 
Jag ska åka till returpunkt med allt mitt skräp som jag hittat i jorden.
 
Jag ska ha koll på min ekonomi.
 
Jag ska gå + på tippning, eller sluta...
 
TÄVLING: Jag ska springa maraton på 3,30 och halvmaraton på 1,40.
 
TÄVLING: Jag ska ta mig i mål under tidsgränsen i Ungern och i Oslo.
 
TÄVLING: Jag ska ta mig minst 100 km om jag ställer upp i ett 12-timmarslopp.
 
TÄVLING: Jag ska ta mig minst 60 km i min debut på 6-timmars, gissningsvis i Borås.
 
TRÄNING/UTMANING: Jag ska springa ett maraton på löpband under vintern.
 
TRÄNING/UTMANING: Jag ska springa sträckan Norsholm-Södra Finnö under sommaren. (71 km)
 
TRÄNING: Jag ska springa minst 250 mil under året. (142 år 2014)
 
TRÄNING:   (Alla 5 ska fixas -kanske räcker 4 om jag har en bra anledning)
Springa till och ifrån jobbet på samma dag minst 6 gånger.
Springa intervaller/backträning mycket mer än 2014.
Träna rygg och mage och även styrketräning ben under vintern.
Läsa på om bra pass och testa dom på löpband under vintern.
Springa med Kimstad Goif.
 
TRÄNING: Lära mig crawla och göra det många gånger.
 
TRÄNING: Om jag köper en cykel så ska den användas, mycket!
 
SOCIALT: Jag ska åka på kryssning (LCHF), till Säffle, jag ska gå föreläsningar om det dyker upp några i min närhet och OKEJ, jag ska inte fira nyår ensam nästa år.
 
SOCIALT: Jag ska se till att bjuda in glada människor till mitt hus.
Absolut så ska Liza och Linn komma.
Stina också.
 
Kanske kommer jag att inom den närmaste veckan bygga på den här listan.
Nu jäklar så kör vi....
 
2januari
 
Sova 8 timmmar/natt
 
Vara ett föredömme som löpare, LCHF-lover, man och människa.
 
Lära mig hjula.
 
Lära mig och få ut mer av tekniska prylar som min telefon, kamera, ipod och puls/gps-klocka.
 
I alla fall öppna, snegla och testa något recept i dessa båda böcker.
 
 
Se Forrest Gump, vilket jag tydligen inte gjort.
 
Äta betydligt mer kokosfett.
 
Sen tänkte jag att eftersom jag måste lära mig att löften ska infrias så lägger jag till ett gäng till, mest på skoj men också för att jag nog tusan ska fixa dom.
Jag tänker googla och slumpa mig fram till andra personers löften och helt brutalt ta dom och lägga till min lista.
Vi kan väl säga att dom här hamnar lite utanför tävlan för antagligen så kommer inte dessa att betyda så jättemycket för mig.
 
 
 
 
 
– Resa till minst 3 länder, utforska gator och stränder, hänga ensam med Pontus och i gäng.
– Investera i vackra gamla hållbara saker och nästan helt sluta med billigt nyproducerat.
– Fokusera mer på bröllopsbusinessen och utveckla den på något sätt.
– Klä upp mig till tusen med heels och glittereyeliner på en vardag.
– Börja skriva på en ny bok.
– Inte oroa mig
"Jag ska sluta festa och bara dricka ett par glas vin på trevlig bjudningar"
"Det här är året då jag skriver min bok, byter jobb eller flyttar utomlands"
 Utvecklas som fotograf, göra större fotoprojekt.
Försöka sätta mig in lite bättre i olika krig som det skrivs om. 

Äta tre nya saker jag aldrig ätit tidigare.

Vattna min basilikaplanta varje dag så den inte krullar ihop sig.
Inte ligga med någon jag inte vill ligga med.

Säga tack så mycket i mataffären.

Ge fler komplimanger. 

Våga tro att jag kan göra allt i hela himla världen om jag verkligen vill.
”Under 2015 planerar jag att äta mer grädde”
”Jag ska dricka kaffe flera gånger om dagen”
Rimma alltid hela dagen när det är lönedag
Jag lovar vara vänlig mot folk utan att dra in Jesus i sammanhanget.
Jag skall komma ihåg att livet inte är om hur snabbt du springer eller hur högt du klättrar, utan om hur bra du är på att studsa
Jag skall komma ihåg att det lönar sig inte att brottas med grisar. Man blir alldeles lerig och grisarna älskar det
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Jag är glad! Ser fram emot inbjudan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I sommar vore väl bäst, men du/ni får komma precis när det passar mellan april och september.
      Om det vore så enkelt som en inbjudan så skulle jag kunna fixa det också.
      Både dag och klockslag ;-)
      Undrar om du har några nyårslöften.
      Jag kommer nu att fylla på min lista.

      Radera
  2. Jag vill också ha en inbjudan. I alla fall till en löprunda:-)

    / Maria i Gistad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, en löprunda med dig borde ha varit ett eget löfte.
      Inbjudan ingår, jag har ju varit hos dig.

      Radera
  3. Intressant med dina nyligen inlagda nyårslöften. Särskilt "Klä upp mig till tusen med heels och glittereyeliner på en vardag." Du kan väl skicka en bild :-)

    Jag har nog inget nyårslöfte. Förr om åren hade jag ett stående löfte: "Jag måste köpa minst ett klädesplagg per månad till mig själv. Strumpor räknas inte." Eftersom jag är sämst på att köpa kläder. Att gå i klädaffärer är det tråkigaste jag vet. Det leder dessvärre till att jag inte har något som inte är urgammalt att ha på mig vilket är et problem typ varje morgon. På senare år har jag effektiviserat det hela genom att köpa kläder två gånger per år. En gång i slutet av januari, innan lön, när alla andra har slut på pengar och det är folktomt i butikerna och så en gång i September. Då köper jag så många plagg jag kan.

    Årets löfte får väl bli att fortsätta lära mig att jogga. Förresten så är jag inte riktigt färdig med förra årets mål ännu. Det var att träna så att jag kan vara blixtsnabb på Tjejvasan. Om tre veckor är det Bergebo Ski maraton, ett seedningslopp för att få starta längre fram i Tjejvasan. Då gäller det!! Heja mig!

    Årets löfte får helt enkelt bli 11,1km jogging på Sätermaran :-)

    SvaraRadera
  4. Blixtsnabb tycker jag låter väldigt jobbigt.
    Måste det gå så fort ?
    Jag hejar såklart på dig.
    Bra löfte, men lägg till att du ska se fram emot det och att du ska "bara gilla läget".
    Försök att få till lite pass fastän det är vinter (löpband funkar faktiskt) så kommer det att gå som en dans i slutet av april.
    11,1 är coolt :-D
    Jag handlar alla mina kläder på nätet och slipper trängas.
    Blev så glad nu i julas när jag till och med hittade mina favoritstrumpor på nätet.
    Konstigt att du fastnade på just det löftet (det hade jag aldrig trott....)
    Bilden behöver du knappast vara orolig för, för kommer det att hända (och det kommer det ju eftersom det är ett löfte) så händer det på jobbet och där finns det såna som blixtsnabbt skulle ha mobilen uppe.
    Konstigt att inte bilden från när jag spelade Guldlock i höstas har spridit sig ut på facebook.

    SvaraRadera