söndag 27 juli 2014

42 år 195 dagar

Att jag ska springa maraton den 1 november i år har jag kastat ur mig här i bloggen tidigare, men för er som inte sett det tidigare så ska jag nu berätta om varför.
För er alla så kan jag också nu berätta om en nyhet i maratonhistorien.

Jag är född den 20 april 1972 vilket betyder att jag i det här laget fyllt 42 år.
Den 1 november så var det 195 dagar sedan jag fyllde dom där åren.
Alltså så "fyller" jag den 1 november 42 år och 195 dagar.
Maraton med andra ord.


Givetvis så tycker jag att det vore en kul grej att springa maraton den dagen jag fyller maraton, så det tänker jag att göra.
Att det är på en lördag är såklart bra, men om jag inte velat ta mig till Taiwan och springa ett terrängmaraton så innebär det att jag fått springa mitt eget lopp.
Inte så festligt kanske men fördelen är att jag då springer var jag vill och när jag vill under dagen.
Inga problem annars eftersom jag alltid springer med gps och har stenkoll på distansen.

Men, nu idag så har jag hittat ett lopp som går den 1 november.
Att hemsidan mest tror att det är 2013 fortfarande är en sak, men någonstans gav det antydningar till att loppet är på rätt dag.

Vart ska jag ?
Jo, jag ska till Österlen och där springa Österlen maraton.
Loppet är en del av deras festliga helg "Österlen lyser"
Loppet startar (i alla fall 2013) klockan 18:00 och man springer mellan byarna som alla är upptända.
http://www.osterlenlyser.se/index.html
https://www.facebook.com/?ref=logo#!/Osterlenmaran?fref=ts

1 kommentar: