lördag 26 juli 2014

Skor, skohyllor och lite glass

Jag vet att det är tjejer, damer och tanter som samlar på skor, men precis som jag länge har misstänkt så har jag någon liten gen åt det hållet.
I mitt fall så handlar det om löparskor.
Min hall blev om inte översvämmad så i alla fall klart stökig med alla skor överallt.
Köpte därför för ett år sedan en hylla som jag målade i samma gråa färg som dörrar och lister i mitt hem.
Nyligen så köpte jag en till....
Tråkigt nog så innehöll den inte lika många hyllor.





Nu inser jag att dom gröna inte är med......och inte dom orange heller...
Visst ja, jag har stuvat in några par i garderoben.
Ooopss...

Skickade efter en glassmaskin förra veckan (den var för billig för att låta bli)och idag tittade jag lite närmare på den.
Bär hade jag inga hemma och dom som lyste så snyggt på hallonbuskarna för en vecka eller två sedan såg ut som röda, små torkade russin idag när jag behövde dom.
Det fick bli saffransglass och det blir inte toppbetyg minsann.
Allt för mycket känsla av lussebulle.
Nästa gång testar jag något långt mer syrligt, typ lime.
Glass gjord på grädde och äggulor är det mer eller mindre omöjligt att äta så mycket av för den är otroligt mättande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar