torsdag 24 juli 2014

Utfallssteg uppför


Dagens träning blev styrka för benen och jag gjorde något jag aldrig tidigare gjort.
Backen upp till mitt hus vilket är en backe som endast jag använder är 54 meter lång och relativt brant.


Utfallssteg körde jag en hel del på gymmet i vintras och jag vet hur tufft det är.
Idag tänkte jag testa dom där stegen uppför min backe några gånger.
Jag är en riktig optimist när det gäller träningsideér så jag greppade tag i två hantlar a´13,75 kg och började mina steg.
Riktigt jobbig första tur och jag kände att hantlarna nog var överkurs, så dom lät jag sedan ligga.
Körde sju turer till uppför backen och det kändes som ett riktigt tufft pass.

 

Eftersom jag ändå fick bära upp hantlarna på altanen igen, där dom för övrigt alltid ligger så passade jag på att köra två övningar biceps också.


Om jag kan gå nedför trappan imorgon bitti blir en något senare fråga...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar