tisdag 22 juli 2014

Jakten på Colting


Vad jag tycker om Jonas Colting borde vara stenklart för dom som någon gång korsat min väg och det händer både då och då att jag citerar den stora stjärnan.
I år satsar han på att samla in pengar till rent vatten och pengarna ska användas till att mer människor runt om i världen ska få rent vatten i sina liv.
För Coltings del innebär detta att han simmar från Stockholm till Göteborg.
Först utmed kusten och sedan genom Göta Kanal.
Jag följer honom såklart på facebook och hade koll på att han anlände till Söderköping, att han anlände till Snövelstorp.
Sedan hade jag en plan...
Att ta honom!
Nja, kanske inte så hotfullt, men jag ville se honom passera Norsholm där jag bor.
Att jag nu jobbar efter semestern skulle väl inte behöva ställa till ett problem eller ?


Ahhh....klockan är 18:00 och jag har varit hemma i en timme lite drygt.
Jag skulle såklart ha åkt ner till ica i Norsholm på hemvägen för att se om det fanns något att se, men just då glömde jag helt bort det.
Hade i och för sig räknat ut att han antagligen skulle avsluta sin rutt för dagen här så kanske satt han där nere med en kaffe i handen.


På med löparkläder
Insåg att jag nog var sent ute, men jag måste ge det en chans.
Jag har 1,2 km ner till kanalen, men det är sällan jag springer där.
Sprang ner, kände mig lite häktad och kom inte riktigt in i det.
((är det där följebåten så har han redan passerat och jag kommit för sent....))

((en simmare....men åt fel håll och allt för skäggig))


((Norsholm där jag bor vet aldrig någon vart det ligger...lite konstigt när Norsholm korsas av två gigantiska trafikleder nämligen Göta Kanal och E 4:an))

((Nae, ingen Colting så jag svänger bort från kanalen och upp på asfalten))


((Det sista (som alltid) jag passerar på mina löprundor är tunneln under E 4:an))

((Hett, men tänk vad bra att trädgårdsslangen låg där inbjudande))

(Nya skor....Ecco...fantastiska...))

((Passade på att planka några övningar efter en stunds vila på altanen))

((Smör, ägg, kyckling och lite gräslök))



Sprang österut och hoppades möta honom.
Efter någon kilometer så gav jag upp och tog asfaltsvägen tillbaka, men svängde ner mot kanalen igen, sprang utmed bort till Ica och sedan hemåt.
Trots att jag kom dåligt igång så kände jag mig pigg i benen och när jag kom ut på asfalten så var tempot högt.
Trist att jag inte hittade någon Colting, men jakten kanske fortsätter imorgon???


Riktigt varmt att springa när termometern visar så här höga temperaturer.
Skönt då att trädgårdslangen med duschmunstycke låg där på gräsmattan.


Premiärtur med mina nya Ecco.
Att bara köra ner fötterna i dom här är en upplevelse.
Som att trycka ner dom i en gräddtårta.
Jag förstår faktiskt inte varför Ecco inte börjat tillverka soffor??
Det skulle bli något helt fantastsikt.


Så skönt att kunna ligga där på altanen både före och efter löpningen.
Kaffe och vatten fanns ute och telefonen hade jag ju också.
Efter ett tag så hade jag både krafter och lust till lite plankanövningar vilket var ett tag sedan sist.
Dusch och lite mat tog vid.


Några ägg, smör, kyckling och lite salt och gräslök.
Smaskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar