fredag 8 augusti 2014

Intervjuad i Säffle

I Säffle som jag såklart kommer att berätta precis allt om i ett eget inlägg så fick jag vara med om en sak som kändes väldigt spännande och fakktiskt väldigt stort.
Att bara träffa dom här stora inom lchf är såklart jättekul.
Vi märkte att hade man berättat någonting för en person så tog det ingen tid alls förrän många fler visste.
Att jag springer relativt långt utan någon som helst kolhydratladdning eller kolhydratpåfyllning är jag ju medveten om att det är väldigt ovanligt, men när Mattias (som jag och Stina sprang med en dag i Säffle) fick veta att jag skulle springa ett 50 mileslopp (80 km) senare i år så blev många oväntat intresserade.
Kostdoktorn (Andreas Eenfeldt) vars blogg http://www.kostdoktorn.se/ har en miljon besökare i månaden snappade upp detta genom grillröken, tittade på mig och sa med en gång...
-Dig vill jag intervjua!
Först kunde jag knappt tro att det var sant, men när han diret bokade tid förmiddagen därpå på hans altan på campingen så var det bara att inse att det skulle bli av.
Att tacka nej var såklart inte aktuellt.
Alla andra tyckte att det var jättekul och det hade dom väl rätt i.

Klockan 11:00 dagen därpå stegade jag då upp på altanen där Simon, hans medhjälpare hade riggat upp fyra videokameror runt bordet där vi skulle sitta.
Ja, intervjuen skulle alltså videofilmas.
Konstigt nog så var det knappt pirrigt alls, utan jag tyckte bara att det skulle vara så kul att träffa Andreas och sitta där och prata med honom.
Det kändes som om jag verkligen pratade på, kanske lite väl mycket.
Vad vi pratade om tänker jag inte berätta här och nu, men när intervjun kommer upp på hans sida så skriker jag såklart till.
Givetvis så hoppas jag i och med detta att några av alla de som passerar hans sida tittar in här och följer min väg till Västerås den 20 september då dom 8 milen ska fixas.
Min bloggadress uppgav jag såklart ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar