torsdag 28 augusti 2014

Stavanger


Nu är jag på väg till Stavanger.
Jag var där en weekend i februari 1998 och någonting har sedan dess lockat mig tillbaka.
Trodde nog aldrig att det skulle bli av, men efter att ha infört min nya hobby så fanns det plötsligt en mer given anledning.

Hobbyn om man nu kan kalla det en hobby, går ut på att åka till ställen som man vill besöka (smart va?) och att göra det när staden arrangerar ett maraton.
Eventuellt inte lika smart!!

Jag ska alltså springa maraton i Stavanger och loppet går imorgon lördag.
Alla (ja, alla) som aldrig satt sin fot i Stavanger eller ens i Norge tror att det minsann blir en kuperad mara.
Det tror inte jag.

Den här gången så är det inga extra kolhydrater som gäller, utan strikt lchf, precis som vanligt.
Att ha ett mål med loppet är givet och det är som vanligt 3,30 som jag vill nå.
När man läser om maratonprogram som bör följas för att nå 3,30 så uppmanas man att springa 5-6 pass i veckan.
Jag gillar att springa, men jag gillar en massa andra saker också så mina pass i veckan blir 1 eller 2, möjligen 3 någon gång.
Målet är ändå 3,30 och visst ska man tro på sig själv och det man ska göra, men om jag skulle satsa pengar på saken så skulle jag tippa att jag inte klarar det.

1998 när jag var i Stavanger så kunde det ha slutat väldigt illa.
Insåg efter en arbetsdag att jag var trött och hungrig, men att jag skulle hinna äta och faktiskt också ta en liten powernap också.
Ciabatan behövde besöka ugnen i en kvart och så länge fick jag sova.
Hmmm...
50 minuter senare vaknar jag till och då var min lägenhet i tät dimma kan man lugnt säga.
Ciabatan var kolsvart och jag hade väldigt bråttom för att inte missa planet.
Sen blev det dock en väldigt trevlig helg, vilket nu alltså gör att jag igen hoppar på planet och drar till Stavanger.


I november 2013 så blev det hobby i Valencia.


I mars 2014 till Barcelona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar