fredag 1 augusti 2014

Running 01.08.2014 20:30

Running 01.08.2014 20:30

Som vanligt så har jag tankar innan ett träningspass.
Idag var en tanke att ta bilen upp till Kimstad och därifrån springa Kimstad-Klinga-Skärblacka-Kimstad.
Om jag kör den där rundan fast startar hemma så blir den lite väl lång, antagligen så behöver jag då en skvätt vatten och viktigast av allt, jag måste starta så pass tidigt så att jag hinner hela vägen innan det blir mörkt.
Börjar jag i Kimstad så klarar jag mig utan vatten och det räcker att jag hinner till Skärblacka innan det blir mörkt, eftersom vägen mellan Skärblacka och Kimstad kan springas på gångbana.

Att jag denna dag helt struntade i en sak som jag alltid prioriterar högt kan jag inte riktigt fatta.
Alltid har jag minst tre timmar från mat till löpning, men idag sitter jag och tuggar strax innan klockan 19.
Antagligen så ville jag med detta testa eller vänja mig vid att äta ihop med löpning.
Dåligt test kan jag säga.
Magen var något som störde mig hela tiden, ibland mer och ibland mindre.

Att jag startar i 4,45 tempo som vanligt känns inte heller helt smart, men det slog mig efter fem kilometer att jag kanske vill vara utpumpad redan då...
Allt för att tvingas springa 17 kilometer till, som just utpumpad.
Kanske bra träning...
Inte kul, men bra...
Kanske ??
Efter 9-10 km så bråkade magen mycket och jag undrade om jag verkligen skulle kunna hålla mig löpande hela vägen, eller skulle jag kanske ta en liten genväg.
Det roliga med löpning är att det faktiskt plötsligt kan börja gå lätt, vilket det också gjorde efter ungefär 13 km.
Magen besvärade mindre och benen kändes pigga.
Efter 18 km så kom jag fram till Skärblacka och ungefär då blev det jobbigt igen, mest för magen.
Fick verkligen kämpa de sista kilometrarna och med en kilometer kvar, ungefär vid Grebyskolan så trodde jag att jag skulle spy.
Nu kommer det dröja länge innan jag springer med mat nyss inproppad ...

En sak hände som gjorde mig klart irriterad...
Efter sisodär 7 km så ser jag något ligga mitt på vägbanan.
Något beigt...
Hoppas att det inte är en hare, är min första tanke.
Givetvis så tänker jag plocka bort det för det är stort och är det i tillägg tungt så är det inget som ska ligga där och störa trafikanterna.
Ser vad det är ....
Grrr, så jävla typiskt.
En påse från McDonalds full med förpackningar från det där pisstället.
Vi är slöa och orkar varken laga mat eller ens stoppa skräpet i en soptunna.
Jag hatar McDonalds....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar