onsdag 20 augusti 2014

Jag har en plan...

Att bara göra saker på ett lagom sätt är inte riktigt min grej.
Att vara två snäpp åt extremhållet är helt enkelt lite roligare.
Att ofta välja det alternativet gör jag inte för attt jag vill få extremstämpeln på mig, utan för att det helt enkelt är roligare att finnas till och leva då.
Roligare att försöka springa 29 kilometer än att veta att man kan springa 7 km.

Eftersom jag om dagen helt enkelt inte tar mig ut på någon löprunda så får jag ta ett steg över gränsen, välja något lite mer extremt för att det ska tagga mig nog mycket för att löpningen ska bli av.

På fredag så jobbar jag den lite piffiga tiden 12:30-17.
Var fjärde fredag ser ut så och visst kan man väl utnyttja det på ett skönt, kul eller bra sätt.
Min plan som jag just kom på är att jag kan springa hem från jobbet på fredag.
Hur ska jag då ta mig dit till 12:30 ?
Kan ju inte åka med Solen liksom, eftersom hon börjar halv åtta.
Börjar man jobba 12:30 så kan man springa till jobbet.
Också...
Till jobbet och från jobbet blir 2 mil + 2 mil
Spännande utmaningen kan man säga.
Alltså så tar jag med mig fredagens outfit (kläder att jobba i + kläder att springa hem i + handduk) redan imorgon.
Vi satsar på det;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar