onsdag 6 augusti 2014

Personligt rekord på halvmara

Running 06.08.2014 20:33

Idag åt jag 3 timmar innan löpningen och det gjorde jag helt rätt i.
Att jag alltid startar och oftast inte bara startar utan alltid springer i ett tempo som ligger mellan 4,42 och 4,48 gillar jag inte när jag vet att jag ska springa över två mil.

Ni som är experter på tempo och bpm och sånt kanske kan övertyga mig om att det är klart att det handlar om den musiken som alltid dunkar i öronen på mig när jag springer.

https://soundcloud.com/#carlosladeira/carlos-ladeira-podcast-the-4

Den där kan man ladda ner gratis och jag tycker att det är härligt att springa till den där energin i musiken.
Ibland kommer jag på mig själv med att le långt ute i ödemarken, bara för att musiken just då trallar något skönt sound.

Idag hittade jag då rätt på den här slingan som jag hittills hade två missar av två möjliga.
Att jag hittade rätt idag var i och för sig inte så konstigt då jag smart nog sprang rundan i motsatt rikting och ju visste var jag skulle svänga in.
Frågan var bara var jag skulle komma ut, men den frågan skulle jag ju inte behöva varken gissa eller fundera på....det var ju liksom bara att springa och se.

Inser att jag lyckades hålla ett högt tempo hela vägen och lite kul att kunna se att jag passerade 21,1 km (halvmara) på 1,39,25.
Sen fortsatte jag i det tempot i 4 kilometer till.
Grymt bra återhämtning i benen idag för visst blev det jobbigt för benen i en del uppförsbackar, men väl uppe på toppen så verkade benen bara vara glada att igen vara på platt mark, för då studsade dom vidare som om ingenting hade hänt.

Nu är klockan över midnatt och det är dags att hoppa ner när man börjar 07:00 imorgon.
God natt och tack för en mycket bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar