fredag 19 september 2014

14 timmar till start

Johodå, träningsvärken kom mer och mer utöver dagen igår och idag är det inte bättre.
Främst är det på insidan av låren, men också bröst och axlar känner jag i.
Mindre bra, men nog ska jag väl kunna skaka av mig den under min tur imorgon.
Tog förretsen en dryga fem kilometer joggingrunda i morse, vilket jag kunde hinna med när jag började jobba 12:30.
Hann förövrigt också med ett besök på Grebyskolan vilket var väldigt roligt.
Man saknar sina gamla arbetskamrater.
Kul också att komma helt okänd till en skola och se barnens blickar och hur snabbt dom inte bara accepterar en utan också vågar sig fram...
När jag ändå pratar barn så kan jag nämna att jag mötte ett av barnen på min skola tillsammans med sin mamma och pappa nu efter jobet när jag hade handlat.
Vi ser varandra på håll och dom ler alla tre.
Pojken kramar om mig och mamman säger -det där måste vara det negativa med ditt jobb att du kan möta barn och föräldrar när du är och handlar.
Så länge jag möts av leenden så är det bara positivt, blev mmitt snabba svar och nu med en stunds betänketid så är det just så.
Jag möts av leenden och det är fantastiskt.
Ska nog imorgon plocka fram alla dom där leendena jag fått idag, först på Grebyskolan och sedan på Kyrkskolan...

80 kilometer löpning imorgon och jag känner fortfarande bara totalt lugn.
Peppad till max känner jag mig inte heller, utan det ska bli kul och det ska bli spännande, thats it.
Ofta när man springer en tävling så har man en tid man vill nå och man har nog också en tid som är lite av en skamgräns.
Imorgon under 80 kilometer så känner jag nästan precis tvärtom.
Skamgränsen är om tempot är för högt och det går allt för fort och även fast det håller så är det illa.
Svårt att beräkna hur lång tid ätandet i varvningarna kommer att ta och om man ska byta kläder och om man ska gå på toa.
Skogsavsnittet i början och den kuperade terrängen i slutet av varje varv är också knepig att förutse vilket tempo som blir lagom.
En lätt överslag säger mig att det kommer att ta 10 timmar imorgon och inte för att jag ska bestämma tempot alls utan köra lugnt på känsla, men det är 10 timmar som det känns att jag vill landa på.

80 kilometer låter som en rejäl insats krävs och visst är det så, men sanningen är att en ännu större bedrift har jag fixat när jag förberedde mig i morse...
Just det, jag klippte mina tånaglar!!!!
Dom två största tårnas naglar är så tjocka så det skulle behövas en motorsåg till dom.
En nagelsax viker ner sig direkt.
Vet ju att många ultralöpare sällan har några tånaglar och ärligt talat, vad ska vi med dom till ?

Nu ska jag laga lite mat till utflykten imorgon.
Kan ju i alla fall testa att ta med lite stekt kyckling och korv till allt fett och ägg som jag redan bestämt.
Sen ska jag röra ihop kokos med kakao, lite kaffe och smör...
Vi får se vad vi hittar på.
Vi får också se när jag skriver en race report frå Västeråsäventyret.

Take care...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar