lördag 13 september 2014

Böcker och läsplats

Man kan helt klart tro att jag antingen är rädd för att nöta ut mina möbler eller att somna i dom.
Soffan som jag haft i mer än två år är använd max 2 timmar sammanlagt.
Min liggfotölj som köptes i våras är bara provsutten.
Kanske är det så att jag känner att jag inte kan sitta i den för att jag inte har någonstans att ställa kaffekoppen.
Har haft ett litet bord i tankarna länge nu, men jag hittar inget som jag vill ha.
Nu idag så insåg jag att jag vet precis hur bordet ska se ut och då är det såklart lättast att bygga ett själv.
Faktiskt så är det nog utseendemässigt mer som en bänk än ett bord.
Vi får se om jag hinner bygga ett imorgon.


Sen kan jag slå mig ner och läsa...
Jag har ju ett tjugotal böcker (till att börja med) som jag verkligen vill läsa, helst nu och nyligen har min samling blivit än lite större.
När jag beställde "Hotet mot din hjärna" så passade jag på att kasta ner två bäcker till i varukorgen.
-Hur barnen tog makten, tyckte jag lät lite intressant, men eftersom jag själv inte har barn så är jag rädd för att jag inte får tycka i den här frågan.
-En av oss handlar om en viss herr Breivik och känns klart intressant även den.

Den sista boken här köpte jag faktiskt i Stavanger och är således på norska, vilket inte är något problem för mig, men vill du låna den efter mig så kanske du får problem.
Den heter -Bli best med mental träning.
Spännande!

Idag har jag tillbringat en del timmar grävande nere i min grop.
Låter inte så väldigt fräckt det där med grop, utan jag får väl nu inse att det kommer att bli en ny damm på min tomt.
En stor damm.
Jag vet att det här med mitt grävande är en aning sjukt nöje jag har, ja, för idag var det verkligen ett nöje.
Att nå berget och att se att det fint leder iväg precis som jag hade hoppats är lycka för en sån som mig.
Ska ta en bild imorgon så att ni fattar.
En bild på bänken blir det också om den hinner byggas.
Det kan bli så att det blir två löparpass imorgon och det gör väl inte så mycket, förutom den lilla detaljen att jag inte kommer ha tid med så mycket annat, typ fönstermålning, dammgrävande och bänkbyggande/målande.

Imorgon är det val också och om jag hittar mitt just nu försvunna valkort så ska jag rösta.
Sen är jag satans trött och irriterad på det här med valet och det utan att ha sett på tv eller lyssnat på radion en enda sekund.
Jag visste att politiker är klart tröga i huvudet trots att dom garanterat tror att dom är smartast i stan, men att dom tycker att vi bilförare ska spana in deras fula nyllen när vi susar fram genom stan kan jag inte riktigt begripa.
Jag trodde att man skulle ha koll på trafiken runt sig istället....
Jag skulle egentligen ta en rejäl sväng med att skriva av mig om politik och politiker, men jag struntar i det idag och jag struntar i det imorgon också.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar