onsdag 17 september 2014

Bootcamp

Hur bra kan inte en dag vara när man får traska omkring i tights från morgon till kväll.
Jag älskar mina tights....

Anledningen till att jag tog dom på mig efter morgonduschen var att skolan hade skoljogg denna dag.
Jag skulle ta det väldigt lugnt och bara se till att sexåringarna hade det bra på sitt eller sina varv.
Det känns som om vi kan bocka av det målet.
Vädret var ju till på köpet mer än underbart.

Att sedan fortsätta med tightsen på sig resten av arbetsdagen gav visserligen upphov till en bunt frågor om varför från barnen men men, jag hade det skönt.

Efter jobbet, klockan 18:00 så hade jag bokat in mig på träningspass.
Tightsen hängde såklart med.
Träningen hette bootcamp och vad jag förstod så skulle det bli styrkeövningar för hela kroppen, i skogen.
Redan vid samlingsplatsen så skräms jag upp över hur grymt mycket träningsvärk en del av dom andra fick första gången dom var med.
Oooops tänkte jag, men samtidigt så hade jag ju hört att man bestämmer ju hur hårt man kör själv.
Att jag i det läget tänkte att jag ju är en sån som kan hålla igen och bara ta i sådär lagom mycket är ju fantastiskt...
Fantastiskt korkat!
Jag gav såklart järnet och vad sjutton skulle jag göra när vi alla kämpade på liten yta och hörde ledar-Carolines bestämda stämma hela tiden.
Vi kämpade två och två i några övningar och vi körde järnet 20 sek. vila 10 sek åtta gånger om på några övningar.
Foto: Starka armar! #carolinesbootcamp #norsholm
Vi kröp under varandra, vi tränade bröst, axlar och ben i tredubbla rader utmed en bergsvägg och vi sprang på både två och fyra ben på fotbollsplanen.
Det och en hel del annat kan man säga.
Jag var kanonsvett hela tiden.

Till slut så var det slut och vi fick jogga hem.
Vi var tre som joggade tillsammans och det var underbart skönt att lugnt få röra på benen på ett sätt som jag känner igen så väl.
Som att påminna dom om att det minsann inte bara ska vara en massa stolleprov i skogen numera.
Efter en stunds joggande så hade båda mina sällskap passerat sina hus och därmed lämnat mig ensam.
Kände att jag ville fortsätta att njuta av kvällen och den lugna joggen.
Körde några svängar nere i Norsholm men ju mer tiden gick ju snabbare gick det.
Det var roligt att trampa på lite också.
Till slut sprang jag hem, duschade och åt kokta ägg, majonnäs och lax och till kaffet fick jag en god bit ost.
Tänk vad kul det var och då menar jag inte bara träningen utan att få göra så udda grejer med 27 andra människor.
Och vad kul att dom bor här i Norsholm.
Imorgon tar jag jeans till jobbet...
Eller shorts...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar