söndag 14 september 2014

Bilder på berget

Löpning blev det ingen alls idag....
Var pigg i morse, uppe med tuppen och satt bara en kort stund med kaffekoppen ute i solen innan jag ville iväg.
Åt lunch redan vid 12-tiden för då var jag hungrig.
Blev inte bara mätt utan också helt slut.
No, det var inte gräddtårta jag åt....
Varenda kraft jag hade i kroppen försvann och jag fick ta beslutet att hoppa springningen idag också.
Någon timme senare så hade jag fortfarande hakan nere vid bröstet, men jag kunde fixa lite smått och gott där ute på tomten.
 
Bordet/bänken kom jag såhär långt med idag.
Behöver målas en gång till och skruvas ihop.


 Så var det berget då....
Den ytan som jag så glatt kvittrade om igår är den till höger på bilden.
Helt platt berg.
I framkant på bilden där det ligger en massa sten så har jag också grävt mig ner till berget, men där får nu stenarna ligga löver vintern så att dom är rena och fina sen.
Då ska dom såklart bort därifrån.
Jag ska gräva mer åt det hållet där jag nu står, men det får vänta tills nästa år.
Om jag ska gräva mer i år så blir det bort till höger, där korgen nu står.
Undrar om berget fortsätter att vara platt ooch fint däråt ;-)

Här syns den platta ytan bättre.

För att ni ska få en uppfattning om hur hög den här bergsväggen är så står jag här på botten och har kameran i hakhöjd.
När det blir klart uppe på berget så ska det bli en trevlig sittplats med mycket stora stenar och trevliga växter.
En bild från när jag flyttade in.
I och för sig är det här lite längre bort, men då syntes inget berg alls..
 
Och till er som inte läste inlägget igår så nej, jag är inte enbart tokig...
Jag gillar helt enkelt inte mark som enbart är hopplöst ogräsaktig, ojämn och här var den till och med med klara soptipptendenser.
Däremot så gillar jag berg.
Dammar gillar jag också och att ha berg i botten på dammen är såklart strålande.
Jag ska alltså bygga en damm här, med ett område runt så fantastiskt fint så att jag bubblar bara jag tänker på det.
Men det blir mycket gräva innan jag är där.
Tur att jag gillar att gräva ;-)
 
Fem och ett halvt dygn kvar tills starten går på Black River Run i Västerås när jag ska springa lite dryga 80 kilometer.
Frågetecken har börjat segla förbi...
Att jag inte har sprungit på dryga veckan och fortfarande inte är frisk är ju sådär förstås.
I alla fall att jag inte är frisk...
Största frågetecknet är dock vad jag ska lyssna på under loppet...
Jag lyssnar ju alltid på en riktigt hetsig hardcoremusik, men det blir väl lite sådär när jag ska springa så sakta.
Risken att jag springer för fort ökar med det i öronen.
Kanske skulle ladda in Doppler av Erlend Loe som jag visserligen både läst och lyssnat på några gånger men den är ju så trevlig...
Får klura vidare några dagar.
 
Jo, jag har röstat idag.
Bra va ???????
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar