fredag 26 september 2014

2 tidningar och 1 lopp

Först ska vi ta och bena lite i lördagens 80 kilometertur i Västerås.
Hittade på min gamla blogg lite tidsuppgifter från 2013 års brutna lopp.
Då hade jag under mina tre varv tiderna
1,39,00
1,38,39
1,40,16

I år hade jag varvtiderna
1,35,41
1,34,45
1,34,47
2,06,07
2,03,28

Konstaterade förra året att jag sprang för fort så att jag pallade hela 60 kilometer innan jag kapsejsade i år med snabbare tempo kan väl ses som lite imponerande.
Tiderna både förra året och i år är här utan depåstopp.
Vi får se om jag kan precis som förra året dela varje varv i tre delar, då man ju faktiskt stämplade två gånger ute på banan.
Kunde vara intressant att se hur snabb jag var på de olika delarna.

Igår hör och häpna så hittade jag ett nytt lopp att på allvar intressera mig för.
27 december är ju en sån där dag som verkligen inte är någon vits med så då lär jag åka till Örebro.
Ja, detta Örebro igen.
Där avgörs Decembermaraton, inomhus på en 200 metersbana.
Visst låter det fantastsiskt??
Eftersom jag inte testat en mara på varken bana eller inomhus så måste jag ju bara testa i alla fall..

På tal om Örebro förresten så anmälde jag mig igår till Åstadsloppet, halvmara den 11 oktober, så nu är det bara att spetsa formen, springa och gå i mål på 1,38, tack så mycket....

Idag efter två års letande så hade till slut Bauhaus fått in mitt kakel som jag ska ha i köket och som jag för två år sedan började pynta mina fönsterbrädor med.
Äntligen så kan alla fönsterbrädor bli klara och äntligen så kan kaklandet i köket starta.
Fyndade också några växter till 70 % rea på Plantagen.
Passerade också en mataffär på hemvägen och där hittade jag en tidning som jag hade bestämt mig för att testa.
Spring

Jag återkommer med vad jag tycker om den.
Hoppas redan innan jag öppnar den att det inte är en massa kassa kostråd....

När jag öppnade postlådan vid hemkomst så blev jag ett stort leende för trotts att Springtidningen verkar intressant så finns det ju ingenting som slår pärlan av tidningar...


Kul att Therese är på framsidan ;-)
Kul att Stina, Rebecca, Theresa och jag är med på bild i tidningen.

Kommer antagligen tillbaka till denna tidning också när jag läst den.

Nu är det då helg och det känns väldigt bra.
Det har varit en jobbig vecka och jag har varit trött både  morgon och kväll.
Kanske blir det så efter min tripp i lördags.
Springa lägtar jag verkligen efter och vi får se vad jag får till i helgen.
Jag har ju ont i mitt ben :-(
Smalbenet är liksom ömt som om jag hade blivit slagen av ett järnrör, vilket jag inte har.
Det blir ett test att springa och förhoppningsvis så känns det bättre (ingenting) än att gå.
Som sagt så blir det nu att få upp snabbheten till Örebroloppet som blir nästa lopp.
Gränna-Tranåsloppet helgen innan lägger jag garanterat ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar