måndag 22 september 2014

Jag blickar igen framåt

Samtidigt som jag sitter här och sippar på mitt kaffe med träningsvärk och till på köpet ett ont smalben vilket jag tycker känns en smula konstigt, så får jag ändå lust att titta framåt för som löpare så glömmer man snabbt bort smärta och elände och istället minns det där lätta, naturliga...
Ja, jag är chockad själv ibland kan jag meddela.
Nu när jag är ULTRA så känns allt så fantastsikt och trots att jag sprungit både långt och länge tidigare så känns detta väldigt nytt och väldigt stort.

Innan vi tittar på lopp längre fram i år och spanar in i 2015 så kan jag snabbt meddela att jag vill bli bättre.
Att starta i ett 80 kilometerslopp när man bara sprungit 82 mil under 2014-års 9 första månader är nog lite vilt och kan knappast gå så mycket bättre än det gick.
Oftast springer jag bara en gång eller max två gånger i veckan och det är såklart alldeles för lite.
Mina ben och min kropp är vana att springa, men dom måste bli mer vana och det blir dom genom att springa i alla fall fyra gånger i veckan.
Mer pass, mer lugna pass och mer intervallpass...
Jag vill bli bättre!!

Att springa en Höstmil den 26:e oktober känns lagom ointressant.

Däremot så har jag lust att ta mig an halvmaratondistansen en gång till i år och vad jag kan se så blir det då i Örebro den 11 oktober.
Då ska jag under 1,40, ta mig tusan.

Maraton ska jag springa den 1 november på min egen maratonfödelsedag.
Den dagen då jag fyller 42 år och 195 dagar så åker jag till Österlen och springer Österlen maraton.
Visst hoppas jag att slå till med en tid under 3,30 men det får vi se om det kan gå.

Det jag i längre lopp absolut vet är att jag den 8 november ska springa 6-timmars i Borås.
Nu när jag sprungit ett långt lopp så kan jag ju i alla fall humma mig fram en tanke om hur långt jag kan komma i Borås.
Nu i helgen sprang jag 60 kilometer på 6 timmar, men gissningsvis så är det lättare terräng i Borås, speciellt eftersom det inte är terräng utan asfalt...väl ??
Medveten om att jag måste ta det lugnt och bara komma in i ett behagligt tempo och sen bara vara där utan att slösa med krafterna, så känns det som om jag borde kunna ta mig bortåt och helst över 65 km.
Snittid på 5,30/km ger 65 kilometer på 5 timmar och 56 minuter om jag räknar rätt just nu.

Om jag ska åka till Gränna för att därifrån ta mig löpandes i terrängen till Tranås (52 km) den 4 oktober får vi fundera vidare på.
Kanske inte är bästa uppladdningen inför Örebro en vecka senare.

Tveksamt om jag också ställer upp och springer en mil var tredje timme under dygnet, den 18 oktober.
Jag testade ju detta hos jogg.se förra sommaren och jag fixade det med betyg godkänt så egentligen behöver jag inte göra det igen, men nu är det paceonearth.se som har det och det lockar lite, framför allt för att dom skojar till det lite med små extra uppgifter och tävlingar under racet.

Nästan säkert så beger jag mig till Växjö den 13 december för att där inomhus springa långt....
Kanske är det läge där att testa en 100 kilometers.
Den startar klockan 18:00 vilket känns ganska skönt för då kan man lugnt ta sig dit samma dag.
Hur och när man ska ta sig hem är däremot en annan femma.

Jo, givetvis så tänker jag en del fram emot 2015 också.
2013 så sprang jag maraton i Vansbro, Finspång och Valencia.
2014 så sprang jag maraton i Barcelona, Stavanger och senare i Österlen.
2015 så har jag just nu lite span på maraton i Oslo, San Sebastian, Amsterdam och Prag...
Stockholm kanske ???
Visst ja, givetvis så ska jag springa maran mellan Linköping och Norrköping också.
Alltså så har jag ingen tanke på att åka till Västerås och Black River Run 2015, då den garanterat går samma dag som Oslo maraton.
Nu är ju detta bara tankar och drömmar vilket är en klart rolig del av den här hobbyn ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar