söndag 19 oktober 2014

Långa lopp

Att jag inte på något sätt är tränad för en jättelång löptur vet jag så väl, men att drömma är tillåtet och fantastiskt roligt är det också.
Läste Johan Steenes race report från Spartathlon 2013 och det var minsann ingen klang och jubelföreställning, men upplägget att springa från punkt A till punkt B på asfalt lockar mig.
Spartathlon är väl vad jag kan minnas typ 25 mil.
Comrades i Sydafrika som har samma upplägg är 9 mil.
Finns det inga såna här lopp i Sverige ??
Varför ska alla våra ultralopp leta sig ut bland rötter och bråte i  naturen ??
Antagligen så vill alla (nästan) ha det så.

Tur att jag får springa Östgötamaran i slutet av augusti nästa år.
Gissningsvis så kommer jag få nog av asfalt och både punkt A, B och de flesta andra bokstäver, trots att det loppet "bara" är en mara.

Som det känns nu och om min kropp håller så kan det bli en bunt maratonlopp 2015.

Östgötamaran 29 augusti är jag anmäld till redan.

Oslo maraton den 19 september blir bra....
Amsterdam maraton den 18 oktober känns rätt...
San sebastian maraton den 29 november skulle vara jättekul.

Idag har jag även tittat på möjligheter för...
Kiev den 26 april
Prag den 3 maj
Riga den 17 maj.
Kanske en av dessa, men jag har för mig att Prag är populärt och brukar bli fullt tidigt.

Jag följer Marathonguiderna på facebook och dom har en massa lopp.
Gran Canaria den 25 januari låter lockande, men avstår nog...

Att den där Stockholm ultra ligger den 8 augusti är inget jag gillar alls.
Det verkar inte vettigt att springa 100 km i stekhet sommarvärme.
Inget för mig, men renar det så vill jag springa....

Jag har sett det här loppet tidigare, men jag fick ännu mer lust nu.
http://www.budapestmarathon.com/en/balatonsupermarathon/
Man springer alltså 195 kilometer, inte allt på en gång utan under fyra etapper på lika många dagar.
En dryg mara om dagen med andra ord.
Visst låter det kul !?
Runt en sjö borta i Ungern.
Japp, jag är megasugen.
19-22 mars pågår härligheten.

Nog för att jag visste det innan men hoppla vad mycket lopp det finns där man ska upp och ner i bergiga små stigar och där man ska springa med ryggsäck innehållande allt man kan tänka sig behöva, både i nöd och lust...
Inte min grej att springa med ryggsäck och bergsstigar tror jag inte heller är så kul.
Mycket möjligt att jag faktiskt skulle tycka att det vore kul om jag väl provade.
Jag har ju en dröm att springa ultratrailen på Madeira så vi får ta stigarna...ett annat år.

Ni som läser detta tycker jag ska berätta för mig var jag ska springa.
Jo, kom igen nu...
Jag bangar säkert inte utan slår till på alla ideér :-D

Nu ska jag slå mig i säng så att jag vaknar imorgon.
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar