lördag 18 oktober 2014

Vikt

Jag försökte nyss att söka om jag pratat vikt tidiagre här i bloggvärlden och visst dök det upp en del gammalt snack, men då handlade det inte om min egen vikt så vi glömmer det.

Att jag nu igen började fundera på vikten var för att jag läste om Johan Steene.
Han är 183 cm, dvs. en liten centimeter kortare än mig.
Han väger 68 kilo +-2 kilo.
Nu har ju inte jag vägt mig på länge, men jag gissar med viss säkerhet att jag väger mellan 79 och 80 kilo.
10 kilos skillnad.
10 kilo är mycket.

Ehhh...kanske borde jag inte visa den här bilden, men strunt samma...
Den är från 1996 och jag är smal.
Tycker att jag är smal nu, men det är en väldig skillnad mot den här bilden.

Att gå ner 10 kilo är inget jag satsar på, men nog borde jag kunna gå ner 3-5 kilo.

Hur ska jag då göra detta, när jag anser att jag äter optimalt som läget är just nu?
Ärligt talat så vet jag inte, men jag får från och med nu mer anteckna vad och när jag äter.
Kanske testa igen att hoppa över mejerivaror ett tag.
Kanske testa 16/8 fullt ut....nästan så att jag äter så redan, utan att egentligen vara ute efter det.
Tidigare så har jag gillat läget med den vikten jag har, men löpmässigt så vore det inte fel alls att väga lite mindre.

Återkommer i ämnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar